5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickymac

Server en client tegelijkertijd draaien op 1 machine

Weet iemand hoe ik op een mac pro (met meerdere harde schijven) zowel osx server als een normale osx client kan draaien? Het gaat dus om het tegelijkertijd draaien waarbij 1 van beide in de ‘achtergrond’ en 1 van beide in de voorgrond zou staan en beide een deel van de memory en cpu capaciteit tot hun beschikking hebben.

Het klinkt zo simpel maar ik kan me niets bedenken, enige dat nu in me opkomt is een vmware achtige constructie maar dat klinkt me nogal overtrokken in de oren..

Bijdrager
    Pasav

Tegelijkertijd kan dit niet. Vraag me ook echt af waarom je dit zou willen.

Ja je zou kunnen kijken naar een VM oplossing, al betwijfel ik of die er is.

Maar waarom wil je dit .. ?

MacOs X Server is gewoon een Client Versie met een lading extra’s die de server er van maken, maar in principe draait alles wat onder de Client draait ook op de Server.

Bijdrager
    Prettyblue1

“Vanaf maandag 6 augustus zal VMware’s Fustion-virtualisatiesoftware voor Mac OS X te koop zijn. Het pakket zal 79,99 dollar kosten en onder andere via verschillende online winkels gekocht kunnen worden.”

Ofwel dat kan al. En een OS X Server kan gewoon fungeren als client lijkt me, je moet ‘m alleen niet zomaar herstarten als er nog meer mensen mee moeten werken. En hij zal misschien wat trager zijn in het spitsuur maar met een Pro zal dat wel meevallen.

Bijdrager
    Pasav
    ”Prettyblue1″

”Vanaf maandag 6 augustus zal VMware’s Fustion-virtualisatiesoftware voor Mac OS X te koop zijn. Het pakket zal 79,99 dollar kosten en onder andere via verschillende online winkels gekocht kunnen worden.”

Ofwel dat kan al. En een OS X Server kan gewoon fungeren als client lijkt me, je moet ‘m alleen niet zomaar herstarten als er nog meer mensen mee moeten werken. En hij zal misschien wat trager zijn in het spitsuur maar met een Pro zal dat wel meevallen.

Volgens mij kan je alleen Windows en andere systemen virtualiseren. OS X niet ..

Beantwoord nog niet waarom je dit zou willen … ??

Bijdrager
    Nickymac

Waarom ik dit zou willen.. in eerste instantie omdat ik dacht dat OSX server niet de volledige client functionaliteit kon bieden. Jullie posts gaven me echter hoop, ben dus aan het migreren gegaan en alles leek inderdaad te werken.

Te vroeg gejuichd alleen :-(. Iphoto ’08 blijkt OSX Server over haar kop te helpen. 100% cpu gebruik in 1 van de cores en even later de melding dat de computer herstart moet worden. Exact hetzelfde fenomeen als hier wordt geschetst:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=339474

Nog wat aanvullende info:
    – kernel_task zegt 16.177 TB (!!!) Real Memory te gebruiken nadat iphoto is opgestart
    – het proces dat 100% CPU gebruikt is syslogd

Al contact met apple gehad, die geven aan dat het gebruik van client apps als ilife niet wordt gesupport op osx server (waarom dan wel de client functionaliteit inbouwen is mij een raadsel..).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.