3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

Server ‘down’ … is dat te meten?

Hoe kom je er achter wat de kwalitieit is van de provider (de servers) waar je sites bij hebt ondergebracht. Is er een een app dat continue kan monitoren en bv iets kan ‘zeggen’ wanneer en hoe lang een server ‘down’ is? Ik lees er vaak over, maar weet niet hoe men aan ‘bewijzen’ komt als er gesproken wordt over dat die-en-die-provider vaak ‘down’ is!! Ik ben absoluut geen techneut … maar dat was waarschijnlijk al wel duidelijk …;-)

Bijdrager
    sidartha

Deze widget zorgt ervoor dat downtime van een site onmiddellijk gemeld wordt.
    Dit werkt perfect, bij een storing wordt je default browser geopend en je ziet meteen om welke site het gaat. Het enige nadeel is dat, als je bijvoorbeeld vijftien verschillende sites op downtime wil controleren, je ook vijftien van die widgets moet activeren. Verder schuif je ze gewoon allemaal over elkaar zodat ze geen plaats in nemen, meldingen krijg je toch via je browser.
    Voor rapporten etc. heeft Watchmouse een betalende sevice.
    Verder heb ik me er ook nooit zo in verdiept, opvallend in mijn geval is wel dat de downtime meldingen altijd bij de duurdere hosters optreden, maar dan hebben we het wel over een zeer kort tijdsbestek.
    Overigens zegt dit alles weer niets over de verdere service die ze geven, die is over het algemeen uitstekend.

Bijdrager
    J.C.

Ook een leuke, webbuddy.nl
    Is gratis voor niet commercieele websites, ook zijn er andere paketten, om zelfs een smsje te versturen als je site offline is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.