9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    RvDuijvenbode

Serienummer niet vermeld op MBP.

Hallo,

Ik heb recentelijk een MBP overgenomen van iemand, maar tot mijn verbazing stond het serienummer niet vermeld bij “Over deze Mac” – “Meer Info”.
    Hier staat nu dit vermeld: System serial#

Wat is hiermee aan de hand, updates e.d. lukt gewoon, registratie ook. Maar ik wil wel gewoon mn serienummer weten.

Wie heeft wijsheid..?

Gr. Richard

Bijdrager
    Dorkiban

Vroeger was het zo dat er geen serienummer meer stond vermeld als het moederbord was vervangen. Is dit misschien ook aan de hand bij de jouwe?

Bijdrager
    Sanjeev

Het logicboard is vervangen, hierna heeft het reparatiebedrijf het serienummer niet teruggezet.

Wel vaker gezien, als het logicboard is vervangen door een niet geautoriseerd bedrijf beschikt deze niet over de tools om het serienummer terug te zetten.

Bijdrager
    iDEOwen

Staat het serienummer niet gewoon op de bottomcase? Als het alleen daarom gaat, dan heb je die zo.
    Het kan wel echter zo zijn dat je in de toekomst uitdagingen kan krijgen met updates (bijv. geen verbinding maken met de App Store).
    Zie ook: http://support.apple.com/kb/TS5202

Ik raad toch aan om bij een Service Provider het serienummer erin te laten zetten, (vraag aan diegene van wie je het hebt overgenomen bij welke service provider hij is geweest).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@sanjeev,

een niet geautoriseerd bedrijf kan geen logicboards leveren…

Bijdrager
    Niels

Serienummer staat ook gewoon op de onderkant van je MacBook (tenzij deze plaat ook vervangen is). Bovendien zou ik even langs een APSP gaan om het serienummer terug te laten zetten.

Bijdrager
    Sanjeev
    JoopJoopJoop op 26 februari 2014

@Sanjeev,

een niet geautoriseerd bedrijf kan geen logicboards leveren…

beetje offtopic. Kijk maar eens op ebay en zoek naar logicboard, marktplaats. iFixit zal ook wel wat hebben

Bijdrager
    jgmkoster

Apple hersteld het serienummer ook niet altijd. Een paar jaar geleden was bij mijn eerste unibody macbook pro het moederbord preventief vervangen, serienummer ontbrak daarna. Niks aan de hand

Bijdrager
    Obi

Mogelijk dat je bij Apple technische ondersteuning je vragen beantwoordt kan krijgen:

Technische ondersteuning: 0800 0201 581

Een Apple service en reparatie bedrijf is Cardservices, hebben ooit een vriend van mij
    gratis geholpen met een mac probleem.

http://www.cardservices.nl/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.