8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Wauters

Serienummer is verdwenen na vervangen batterij – Macbook pro 15″ Late 2013

Hallo,

Zoals de titel zegt staat mijn serienummer in het venster over deze mac op “niet beschikbaar”. Voorlopig heb ik er geen last van maar zou het leuk vinden moest dit weer ok zijn.

Ik heb dit nog eens gehad met een oudere macbook en dan kon ik niet meer inloggen op iCloud en werkten updates niet. De software blank board serializer heeft dit toen opgelost.

Over MacBooks van 2013 met dit probleem is helaas niet veel terug te vinden, dus durf dit niet zomaar doen.

Dit was me niet onmiddellijk opgevallen maar is volgens mij sinds het vervangen van de batterij. Ik heb dit zelf gedaan via een ifixit kit volgens hun instructies. Ik had eerst een slechte batterij waardoor de macbook sloom was en snel leeg liep. Ifixit heeft zonder problemen een nieuwe opgestuurd en dat liep wel lekker. Ik vermoed dat die eerste batterij één en ander heeft doen vastlopen waardoor mijn serienummer verdwenen is. Dit is nu al een 10-tal maanden geleden.

Iemand een idee?

Bijdrager
    Wauters

Bijdrager
    fnk

Staat het misschien onder systeem informatie in de hulpprogramma map?

Anders staat het op de buitenzijde van je macbook pro case…….

Bijdrager
    Shmoo

Je mist ook het typeaanduiding. Late – 2013 achter MacBook Pro

Denk dat hij nu nep is. 😉

Bijdrager
    McPim

Hier een oplossing, met deze waarschuwing:

You really shouldn’t do this fix. Seriously. Don’t do it. But if you are insisting on getting it done there are a few caveats before delving into this fix.

https://www.imore.com/how-fix-missing-serial-number-macos

Je moet dan uiteraard je originele serienummer bij de hand hebben. Dat staat op je bon en op de MacBook zelf, op de onderkant.

EDIT: ik zie nu dat je de software waar het hier om gaat (‘blank board serializer’) al noemt in je eerste post, die mogelijkheid ken je dus al. Zo te zien is dat de enige manier om het voor elkaar te krijgen.

Bijdrager
    Wauters

Klopt McPim en moest ik nu al wat youtube filmpjes of info gezien hebben van iemand die het voor een macbook retina heeft gedaan, zou ik ervoor gaan maar durf niet.

Alles werkt nu maar ik vrees dat een update naar Catalina wel eens kan mislukken.

Heb Lab9 ook al een bericht gestuurd, zij geven aan om eens langs te komen.

Bijdrager
    McPim

Het lijkt niet te lukken op nieuwere modellen (zie hier). Ik zou ook voor zeker kiezen en bij Lab9 of een Apple Store langs gaan.

Bijdrager
    Wauters

indeed, Thanks!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.