17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Apple Focus

Serie streamen(?) van iMac naar MacBook Air (OPGELOST met VLC)

Beste OMT’ers,

Ik heb reeds een serie gekocht en ik kijk deze vanaf mijn iMac. Nu vroeg ik me af is het mogelijk om de serie vanaf mijn iMac naar mijn MacBook te streamen omdat deze geen superdrive heeft. Misschien via AirPlay?

Ik heb ook al via google gekeken naar een oplossing maar hier vind ik alleen maar van TV (apple tv) naar iOS.

Ik hoop dat er een oplossing is!

Sion

Bijdrager
    SunKeeper

iOS naar Apple TV bedoel je?

Wat je wilt gaat helaas niet. Je kunt wel je DVD-drive delen, maar dit kan niet met DVD’s waar auteursrechtelijk beeldmateriaal op staat. Wel bijv. met een software-installatie-DVD.

Bijdrager
    Apple Focus
    SunKeeper op 30 mei 2014

Wat je wilt gaat helaas niet. Je kunt wel je DVD-drive delen, maar dit kan niet met DVD’s waar auteursrechtelijk beeldmateriaal op staat. Wel bijv. met een software-installatie-DVD.

Jammer :/

Had toch gehoopt dat dit op een of andere manier kon lukken. Maarja.. Toch bedankt! Dan moet ik hem maar blijven kijken via mijn iMac. Is toch altijd fijner om hem lekker onder te kijken met de MacBook op de bank dan boven alleen op men kamer te kijken:p . Misschien wordt het maar eens tijd om de TV weer te claimen:evil:

Bijdrager
    tarun

Je kunt bestanden (dus ook films) delen met andere Macs in hetzelfde WiFi-netwerk via AirDrop.

Bijdrager
    Apple Focus
    tarun op 30 mei 2014

Je kunt bestanden (dus ook films) delen met andere Macs in hetzelfde WiFi-netwerk via AirDrop.

Dus je bedoeld een kopie maken van de DVD en dan doorsturen naar mijn MacBook? En hoe doe ik dat?

Bijdrager
    tarun

Sleep de DVD-map (VIDEO_TS) naar AirDrop in de Finder:

Bijdrager
    KarelWillem

Van Mac naar Mac (onder andere):
    http://www.avatron.com/apps/air-display/

Bijdrager
    Apple Focus

Aah op die manier. Maar ik kan de map niet vinden in mijn iMac.

Bijdrager
    Apple Focus
    KarelWillem op 30 mei 2014

http://www.avatron.com/apps/air-display/%5B/quote%5D

Moet ik dit progamma op mijn MacBook en mijn iMac downloaden?

Bijdrager
    Apple Focus
    KarelWillem op 30 mei 2014

http://www.avatron.com/apps/air-display/%5B/quote%5D

Hij zegt dat ik mijn Air Display adres (van mijn macbook) kan vinden in de app. Maar deze kost 9 euro:D . Kan ik dit adres niet zien in mijn MacBook?

Bijdrager
    KarelWillem

De Host is gratis (de zender) en de App (de ontvanger) kost geld (15 euro volgens mij, geen 9).

Dus nee, dat kan je niet gratis doen.

Get Air Display — Extend Your Computer Desktop

Bijdrager
    Koning Frank

Niemand heeft nog de beste video player ooit gelinkt? http://www.videolan.org/vlc/streaming.html
    Helemoal gratis.

sionschlicher op 30 mei 2014
    SunKeeper op 30 mei 2014

Had toch gehoopt dat dit op een of andere manier kon lukken. Maarja.. Toch bedankt! Dan moet ik hem maar blijven kijken via mijn iMac. Is toch altijd fijner om hem lekker onder te kijken met de MacBook op de bank dan boven alleen op men kamer te kijken:p . Misschien wordt het maar eens tijd om de TV weer te claimen:evil:

Tuurlijk kan dat wel, alleen SunKeeper heeft het juridisch correcte antwoord. Uiteraard kan je wel je scherm delen met een andere mac binnen je eigen netwerk, daar zijn echt duizenden mogelijkheden voor.

Bijdrager
    tarun
    tarun op 30 mei 2014

Dus je bedoeld een kopie maken van de DVD en dan doorsturen naar mijn MacBook? En hoe doe ik dat?

Heb je al in de voorkeuren van de Finder gekeken? Daar kan je AirDrop zichtbaar maken:

Bijdrager
    Koning Frank

Bijdrager
    Apple Focus
    No_Name op 30 mei 2014

Niemand heeft nog de beste video player ooit gelinkt? http://www.videolan.org/vlc/streaming.html
    Helemoal gratis.

SunKeeper op 30 mei 2014

Tuurlijk kan dat wel, alleen SunKeeper heeft het juridisch correcte antwoord. Uiteraard kan je wel je scherm delen met een andere mac binnen je eigen netwerk, daar zijn echt duizenden mogelijkheden voor.

Het werkt wel ik kan de video laten afspelen op dat progamma maar hoe zorg ik dat ik mijn film in de netwerk streams zet? Of waar moet ik die film dan neerzetten in dat progamma zodat ik kan kijken vanaf men laptop?

Bijdrager
    Koning Frank

Installeer VLC op beide computers.

(het kan zijn dat ik niet exact de juiste menu namen geef, heb mijn Mac op Engels ingesteld).

Op je iMac:

* open disc.

* Zet het streaming vinkje aan en selecteer de juiste folder (VIDEO_TS op je DVD).
    * In hetzelfde windowtje, selecteer settings.
    * Kies voor stream IPV File. Bij adres/URL vul je het locale IP adres in van je Macbook. Zie hieronder hoe je die vindt.
    * Klik op oke.
    * Klik op open

Op je Macbook:
    * open network (onder Open Disc). Juiste url invullen (als daar naar wordt gevraagd).

Locale IP opzoeken:
    * open op je Macbook systeemvoorkeuren, ga naar netwerk. Klik op de service met het groene bolletje. Je ziet staan: status, verbonden. Daaronder staat iets in de richting van “je bent verbonden met ….. op het ip …..”. Dat laatste adres is je lokale ip adres.

Dit zou moeten werken, maar ik heb het niet getest want ik heb hier noch een dvd liggen noch een video_ts folder.

Bijdrager
    Apple Focus

Het wekt! Heel erg bedankt!!!!!

Ik heb ook nog even in de titel VLC verwerkt zodat mensen misschien hun antwoord hier vinden via de zoekmachine van het forum.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.