5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Serie Jpg's niet meer te openen in PS

Ik krijg een map met foto’s niet meer geopend. Met Appeltje+i geeft hij aan het bij Soort: Uitvoerbaar Unix-bestand. Als ik dan bij ‘Open met’ Photoshop selecteer en ‘Wijzig alles’ doe, dan krijg ik nog de foto’s niet geopend.

Iemand een tip? Vraag me af hoe zoiets kan?

Bijdrager
    Whamp

Staat er .jpg achter de bestanden?

Bijdrager
    Frank Visser

Ik heb dat ook wel is gehad, dat .JPG niet in photoshop wou openen. Wat nog wel is hielp was van .jpg even .jpeg maken, zelfde bestandstype met behoud van kwaliteit maar is toch even een andere extensie, dan pakt die hem soms wel..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    bjorngra op 22 januari 2014

Iemand een tip? Vraag me af hoe zoiets kan?

Komen die foto’s van een computer, USB-stick, of iets dergelijks af waarop een FAT-bestandssysteem gebruikt wordt? Dat ondersteunt namelijk geen Unix-bestandspermissies en daarom worden alle bestanden eenvoudigweg aangemerkt als hebbende alle permissies, waaronder „uitvoerbaar”, wanneer je ze op een Unix-systeem — zoals OS X — bekijkt of kopieert.

Wellicht dat een oplossing is om het volgende te doen. Open de terminal (in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en typ daarin:

chmod a-x

gevolgd door een spatie; sleep daarna alle bestanden waar het om gaat, op het terminalvenster en druk op de Return-toets.

Hierdoor worden de bestanden niet langer aangemerkt als zijnde „uitvoerbaar”. Het zóú niet uit moeten maken voor Photoshop, maar dat geloof ik pas als ik het zie:)

Bijdrager
    bjorngra

Door de renamer stond er geen extensie meer achter. Dat was dus het probleem.:oops:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.