11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    suzanne12

Serie gedownload, rare melding.

Hallo allemaal,

Ik heb een serie gedownload maar nu krijg ik deze melding:

Het document ‘Grey’s Anatomy S8 EP 01-02 – Free Falling-She’s Gone.avi’ kan niet worden geopend. Er is een codec vereist die niet beschikbaar is.

wat moet ik nu doen?

Bijdrager
    JBStudio

1. Aanschaffen, ipv illegaal downloaden.
    2. Als 1 niet kan dan VLC installeren…

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik zou ook haperen bij grey’s anatomy!:P

Bijdrager
    KeKo

Afspelen in VLC of perian installeren

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Perian is je beste optie als je het programma in QuickTime wilt bekijken. (Ja, er staat op de site dat ze ermee gestopt zijn, maar dat betekent niet dat het niet meer werkt :))

Bijdrager
    johnkeates

Misschien is het handiger als je begrijpend leert lezen, dan kan je een heleboel vragen in je leven zelf oplossen.

“…kan niet worden geopend. Er is een codec vereist die niet beschikbaar is.”

Wat staat daar nou?

“...kan niet worden geopend. Er is een codec vereist die niet beschikbaar is.”

Datgene wat je dus had willen doen (een bestand openen) kan niet, want er is een codec vereist, en die is niet beschikbaar.
    Nu denk je misschien dat je dat niet zelf kan oplossen, maar zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
    Stel dat je het woord codec niet snapt, dan kan je gewoon een woordenboek pakken, en uitzoeken wat een codec is.
    Als je geen woordenboek hebt, dan kan je natuurlijk ook internet gebruiken, wat je snel tot het volgende resultaat zal brengen:

“Een codec is soft- of hardware die toelaat data te coderen/decoderen of te comprimeren/decomprimeren.”

Nu ben je al een heel stuk verder!

Je weet de volgende dingen:

– Een bestand dat je wil openen kan niet worden geopend
    – Er mist een codec
    – Een codec is een stuk software om dat bestand te decoderen of te decomprimeren

En nu de oplossing:

– Je gaat dus kijken hoe je aan die codec komt, en of andere mensen misschien hetzelfde probleem gehad hebben, dus al een oplossing hebben!

Stel dat je dat dus beknopt bij google invoert:

“macosx codec avi”

krijg je als resultaat: http://guides.macrumors.com/Watch_AVI_Movies_in_Mac_OS_X

Op die pagina staat:

“Audio Video Interleaved (AVI) files are a common format for compressed video clips. Files downloaded from the internet often use this format. There are several ways to view them in Mac OS X.”

AHA! Dit is dus al lang en breed door iemand anders uitgezocht.

En een paar regels naar onder de eerste instant-oplossing:

“VLC Player is a cross platform application with a mac version available for download from the VLC website.”

Kijk eens aan! Een kant-en-klare oplossing, die je helemaal zelf had kunnen opzoeken!

Bijdrager
    Fingerlicking

Lol!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    johnkeates op 18 juni 2013

Misschien is het handiger als je begrijpend leert lezen, dan kan je een heleboel vragen in je leven zelf oplossen.

Echter weet jij vermoedelijk net zo goed als ik wat de gemiddelde computergebruiker doet wanneer er een melding op het scherm komt …

Moderator
    Night

Leuk en herkenbaar. Buiten het feit dat het in Nederland (nog steeds) toegestaan is te downloaden, blijkt wel dat je weinig of nooit films/series download. Die “codec” boodschap staat IN het beeld en kan dus nooit een melding zijn van het programma waarin je afspeelt.

Je hebt hier te maken met een zgn. ‘fake’ upload. (hiervoor staan vaak meldingen/waarschuwingen van downloaders op de wat betere torrent sites.
    Geen vuiltje aan de lucht en gewoon een andere versie van deze episode downloaden. Let er dan even op dat het aantal seedsers niet belachelijk hoog is (bv. meer dan 2000). Dit is vaak al een hint dat het om een fake versie gaat.

Zie verder je PM.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Night op 18 juni 2013

Die “codec” boodschap staat IN het beeld en kan dus nooit een melding zijn van het programma waarin je afspeelt.

Waar leid je dit uit af?

Bijdrager
    johnkeates
    Jakko op 19 juni 2013
    Night op 18 juni 2013

Die “codec” boodschap staat IN het beeld en kan dus nooit een melding zijn van het programma waarin je afspeelt.

Waar leid je dit uit af?

Dat vraag ik me dus ook af.

“Het document ‘Grey’s Anatomy S8 EP 01-02 – Free Falling-She’s Gone.avi’ kan niet worden geopend. Er is een codec vereist die niet beschikbaar is.”

Is een QuickTime foutmelding… Daarnaast kan je aan de filename de Torrent waar die van gedownload is traceren en die heeft ook geen meldingen gekregen dat ie niet clean is ofzo.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.