15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    tyler

serial number … op voorhand gevraagd door een koper

ik verkoop m’n iPad
    nu vraagt de koper mij het serial number door te geven zodat hij op de website van apple kan kijken of hij nog onder garantie is.
    nu geef ik niet zo graag zomaar een serial number door, of doe ik daar echt niets fout mee?

Bijdrager
    Ostinato

Ik heb net even op Apple.com gekeken: het lijkt erop dat je alleen van je eigen (geregistreerde) producten de garantiestatus kunt bekijken. M.a.w. de koper heeft niks aan je serienummer – mits je je iPad hebt geregistreerd. Als je dat niet hebt gedaan, zou ik zeker dat nummer niet geven. De koper kan de iPad namelijk dan zelf op eigen naam registreren en vervolgens jou van diefstal beschuldigen. Misschien een onwaarschijnlijk scenario, maar ik zou het risico niet nemen.

Moderator
    unSOUND

Nee hoor, je kunt ook als buitenstaander opvragen hoe oud een product is aan de hand van het serienummer, daar hoeft hij niet voor geregistreerd te zijn.

Bijdrager
    tyler

ik heb hem geregistreerd (registreer altijd alles)
    maar idd zat ook te denken dat hij hem op zijn naam anders kon registeren en dan van diefstal beschuldigen, allemaal wat ver gezocht misschien maar ik voorkom toch liever..
    maar in de winkel kan je natuurlijk ook gewoon een serienummer noteren etc.

Bijdrager
    Ostinato

Inderdaad. Te snel gereageerd. Ik wilde net mijn post corrigeren. Het kan wel, op https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Weer wat geleerd. Toch zou ik zelf niet zo snel dat nummer geven.

Moderator
    unSOUND

Als jij de bon hebt, en hem geregistreerd hebt kan er weinig gebeuren. Ook veel advertenties op tweedehandsmac hebben het serienummer er gelijk bij staan voor controle…

Maar als je het liever niet op voorhand deelt kun je ook angeven dat hij bij jou thuis het serienummer mag controleren…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    tyler op 08 maart 2011

maar idd zat ook te denken dat hij hem op zijn naam anders kon registeren en dan van diefstal beschuldigen, allemaal wat ver gezocht misschien maar ik voorkom toch liever..

Inderdaad, erg ver gezocht, want dan moet hij ook jou factuur hebben als bewijs… En als het goed is staat daar jou naam op en niet die van ‘hem’.

Moderator
    Poezenbeest

Met het serienummer kan iemand weinig uithalen, wel kan hij eventueel controleren of het ding nog onder garantie valt of gestolen is.

Bijdrager
    Zodiack

nu vraagt de koper mij het serial number door te geven zodat hij op de website van apple kan kijken of hij nog onder garantie is.

Alle iPads zitten toch nog in de garantie, kwamen toch pas in April 2010 uit?

Bijdrager
    Bianco

@zodiack: das een hele slimme opmerking zo voor de vroege ochtend, en je hebt nog gelijk ook!

Bijdrager

http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-4-gestolen
    Dit kan een reden zijn;)

Door het vragen van mijn SN heb ik mijn iPhone weer teruggekregen, die in eerste instantie gestolen was.

Bijdrager
    Xcode

Ik heb voor een nichtje ooit ook expliciet om het serienummer van een iPhone (geen iPad dus) gevraagd. Ze was al langs geweest bij de verkoper… maar ze vertrouwde het op een of andere manier niet, het leek niet een echte iPhone. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de verkoper met de vraag of hij een aantal foto’s wou maken inclusief een foto van de achterkant (met serienummer). We hebben nooit meer wat van ‘m gehoord. Dus, als je vertrouwen wilt wekken… dan zou je gewoon het serienummer af moeten staan. Aan de andere kant hoeft er niet gecontroleerd te worden op garantie als jij gewoon eerlijk bent en de koper de factuur laat zien, in ieder geval kan je op voorhand al bevestigen dat er nog garantie zit op de iPad. Mits het een Belgische/Nederlandse iPad is, duurt het nog tot minimaal eind juli 2011 voor de garantie is verlopen.

Bijdrager
    Bluewz

@xcode

Het serienummer staat nooit op de achterkant van de iPhone maar op de binnenkant van de simkaart tray. Op de achterkant staat het modelnummer.

Bijdrager

Bij oude iphones en iPods stonden ze zeker achterop.
    De iPhone 4 heeft dit inderdaad niet meer.

Bijdrager
    Bluewz

De iPhone 3G en 3GS had dit ook al niet meer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.