3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAdder

sepia tonen

Misschien een beetje domme vraag, maar ik ben nog niet zo heel bekend met Photoshop:

Hoe verander ik in Photoshop Elements een kleurenfoto in sepia?

En voordat iemand het gaat zeggen/vragen: ja, het is een gekochte versie en ik heb net al even de handleiding die erbij zat doorgenomen, maar ik word er niet echt veel wijzer van.

Mocht ik er niet uitkomen in Photoshop (staat op de PC(!!) op mijn werk) dan toon ik hem wel in iPhoto :P

Bijdrager
    lode

In Photoshop CS (de laatste editie) door rechtsonder (in je layer-ruimte) door op het F-je te klikken, en daar photostyles of iets dergelijks aan te klikken, en vervolgens sepia tones.

Of zo herinner ik het mij althans :P,
    ‘k kan er gigantisch naast zitten, en momenteel heb ik enkel 7 ter mijner beschikking:)

In 7 doe ik het trouwens meestal gewoon door op ctrl+u te klikken en met het Hue-balkje te schuiven tot ik het gewenste effect heb berijkt.

[edit]

lees net dat het over Photoshop Elements gaat :oops:, daarvan weet ik niet of de bovengenoemde functies erin zitten, but hey, it’s worth the shot (iemand zal vast wel al dan niet kunnen bevestigen of bovengenoemde methodes kunnen werken):)

Bijdrager
    wjgmspeedy

In PSE 2: window “how to” > fun stuff > create an old-fashioned or tinted photo. En dan de stappen volgen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.