10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    icreate

SEO en onderverdeling in google …

Ik verdiep me momenteel in SEO of het goed gevonden worden van je website in google en andere zoekmachines.

Ik ben nu al aardig wat te weten gekomen om je website goed te laten gevonden worden (keywords, tags, alt’s, sitemaps, mappenstructuur, description …) maar ik vraag me heel hard af hoe je in google het volgende kan bekomen …

http://www.google.be/search?hl=nl&source=hp&q=morres&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=

Vb. bij het zoekresultaat Morres staan onder het gevonden resultaat nog allemaal onderverdelingen mee, ik zou dit graag ook voor mijn websites bekomen maar snap niet goed wat ik nog kan doen.

Iemand toevallig wat handige tips voor me?

Bijdrager
    Thoomas

Ik heb het ook bij mijn website voor elkaar gekregen (ten minste, alleen als je zoekt op thoorn.nl). Wat bij mij (denk ik) heeft geholpen is de code van je website zo netjes mogelijk houden. Dat kan je checken op: http://validator.w3.org/
    Ook moest je pagerank dacht ik op minimaal 4 zitten (kan je hier checken). Het is mij ook eens gebeurd dat de linkjes eronder een weekje weer even waren verdwenen, en daarna weer terugkwamen.

Inactief
    Anoniem

Deze links worden door Google ‘SIteLinks’ genoemd en worden door Google automatisch gegenereerd. Een goede, schone structuur in indeling en code helpt dus!
    Wanneer je je site registreert voor de Google Webmaster Tools. Kun je hier meer over lezen, tevens kun je zien wat Google allemaal over jouw site weet te vertellen. Zo kun je precies zien waar je nog wat kunt verbeteren op SEO vlak.

Bijdrager
    Lustigson

Een veelvoorkomend misverstand is dat Search Engine Optimization (SEO) een technische oplossing is. Hoewel je technisch wel voorwaarden kunt creëren waardoor je site beter geïndexeerd wordt, gaat SEO primair over inhoud. Wie wil je dat jouw site vindt? Welke zoekwoorden klopt diegene in Google? Dát zijn de belangrijkste 2 vragen. Vervolgens gebruik je die zoekwoorden op de juiste plekken in je tekst:
    1. URL
    2. Title tag
    3. Meta description
    4. H1, H2, enzovoort
    5. Strong
    6. ‘Gewone’ tekst

Dan gaat het vervolgens nog verder met trefwoorddichtheid (keyword density) en dat soort dingen, maar als je met bovenstaande eens begint, heb je de eerse slag geslagen.

O, en wat veel mensen vergeten: meld je site aan bij Google. De spiders komen niet vanzelf langs.

Geblokkeerd
    Anoniem

Al het voorgaande is natuurlijk ook van toepassing op Google concurrenten Bing en Yahoo.

http://www.bing.com/webmaster
    https://siteexplorer.search.yahoo.com/

De tools van Yahoo zijn niet bijster nuttig, maar die van Bing wel. And let me tell you! Bing werkt heel anders dan Google. Waar ik bij Google met een aantal belangrijke termen op pagina 1 terecht kom in de eerste vijf entries, kom ik bij Bing niet eens op de eerste tien pagina’s! :x

Daar moet dus nog redelijk wat gesleuteld worden! Door mij, that is.

EDIT:
    Haha! Ik weet niet of ik al die PR checkers moet geloven, maar ze lijken aan te geven dat m’n PR ook gekelderd is terwijl ik het afgelopen jaar alleen maar sterke verbeteringen heb gemaakt aan m’n site. 2/10, waar het eerst 4/10 of 5/10 was :sealed:

Bijdrager
    computer space
    ”icreate”

Iemand toevallig wat handige tips voor me?

Maak de site gewoon netjes, en laat het daarna los.
    Richt je daarna lekker op de inhoud en marketing. Zorg dat mensen je site WILLEN zien. Creëer een buzz. Denk aan de man die een Countach in zijn kelder bouwde, en vervolgens een gat moest graven en de muur moest slopen om hem eruit te krijgen. Wie kent die vent nu niet? Hij deed gewoon iets briljants!
    En als anderen je site interessant vinden, vinden Google en co dat uiteindelijk ook.

”Lustigson”

O, en wat veel mensen vergeten: meld je site aan bij Google. De spiders komen niet vanzelf langs.

Als je site veel genoemd en gelinkd wordt komt het wél vanzelf. Misschien nog wel sneller dan met aanmelden.

En SEO (ik noem het GO) is vooral een manier van developpers om geld te verdienen aan noobs.

[size=9:0cd5c860de]pssss…. Google kan namelijk helemaal niet zoeken (echt zoeken zou veel te complex zijn), het kan alleen in kaart brengen wat populair is. Houd dat in je achterhoofd!!![/size:0cd5c860de]

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”computer

[size=9:326fb407bf]pssss…. Google kan namelijk helemaal niet zoeken (echt zoeken zou veel te complex zijn), het kan alleen in kaart brengen wat populair is. Houd dat in je achterhoofd!!![/size:326fb407bf]

Oh re-he-heeeally? Dat is dan k*t voor al die bedrijven die een Google server hebben gekocht voor hun Intranet om als interne search engine te werken.

Oftewel: klets. Ja, Google let op wat er populair is, maar alsnog houdt het ook bij wat waar gevonden kan worden. De prioriteit wordt alleen anders gelegd.

Bijdrager
    iJoost
    Bijdrager
    icreate

ben er ondertussen even tussenuit geweest en bekijk nu pas mijn topic terug, leuk om jullie reacties te lezen en bedankt!

De meeste van deze dingen hier beschreven heb ik ook toegepast in andere sites van me en wat me opvalt is dat er de ene dag 3 onderverdelingen staan en een week later vb. 6, als ik later dan weer eens check staan er weer 3 of 2. Dus het schommelt ook al heb ik niks veranderd. Het zou leuk zijn als ik begrijp hoe dit komt want dan kan ik daar ook op inspelen:) maar blijkbaar moet ik me er gewoon bij neerleggen. Google is een raar beest.

hopelijk kom ik er het fijne van te weten in mijn verdere zoektocht!

Bijdrager
    iJoost

Twee kan niet volgens Google…;-)

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=47334

Maar het schommelt omdat er zoveel computers zijn die allemaal samen voor Google spelen. Die worden niet allemaal tegelijk bijgewerkt dus als je de ene keer de ene treft en de andere keer een andere dan verschillen de resultaten nog wel eens een beetje. Daar kun je geen invloed op uitoefenen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.