7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    christiaan1985

Sennheiser MM 100 bluetooth headset met microfoon

Iemand ervaring met deze headphone icm de iphone? Deze lijkt mij wel wat.
    http://www.kieskeurig.nl/hoofdtelefoon/sennheiser/mm_100/903213/

Ik wil graag een draadloze headphone waarmee ik kan bellen (dus met microfoon) en waar een bedieningsmogelijkheid bij zit voor muziek (volume en volgende of vorig nummer). Werkt dat inmiddels allemaal met de iphone software?

En wat zijn de ervaringen mbt de geluidskwaliteit van bluetooth headsets voor het beluisteren van muziek?

Bijdrager
    gjdenhertog

Zelf heb ik de Sennheiser MM450, wat een geweldige koptelefoon is, en de geluidskwaliteit is voor onderweg echt super. De toevoeging van NoiseGard maakt ook wel een groot verschil.

De knoppen werken inmiddels wel allemaal binnen iOS:

iOS 4.1 geeft eindelijk AVRCP! (skip nummer)

Bijdrager
    christiaan1985

Die is ook een stuk duurder zie ik. Is er kwaliteitsverlies door bluetooth ipv kabel?

Bijdrager
    gjdenhertog

Als de verbinding tussen telefoon en koptelefoon gewoon goed is merk ik geen verschil tussen kabel en draadloos. Als er teveel tussen de twee apparaten in zit kan de kwaliteit wel eens verminderen. Dat heb ik heel soms als ik mijn hoofd draai, dan is hij heel even de verbinding kwijt maar dat pakt hij redelijk snel weer op.

Bijdrager
    victor93

Was ook aan het kijken voor deze Koptelefoon. Uiteindelijk toch maar niet gedaan, omdat veel mensen op internet schreven dat de kwaliteit van het geluid niet zo goed is, vooral als je fietst. Dat geld dus ook veel bellen, als het een beetje waait hoor je hun dus niet (zij jou wel goed). Maar ik hou dit topic in de gaten:P

Bijdrager
    gjdenhertog

Wat het fietsen betreft heb ik zelf dan NoiseGuard aan staan, dus daar heb ik niet zo veel last van. Ik kan me voorstellen dat dat bij een koptelefoon zonder NoiseGuard een ander verhaal is.

Bijdrager
    victor93

Maar de MM-450 is ook wel een heel stuk duurder dan de MM-100. Dus dan mag je dat ook wel verwachten van zo’n apparaat. Maar alsnog de MM-100 kost dacht ik rond de 130 euro, dat vind ik ook wel veel geld, en eigenlijk vind ik dat het dan ook gewoon moet werken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.