28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

Sennheiser Hoofdtelefoon

Beste OMT’ers,

Ik wil graag een nieuwe hoofdtelefoon kopen. Omdat de kwaliteit van de standaard Apple oordopjes maar matig is en snel stuk geraakt heb ik dus een nieuwe nodig.

Ik zou die hoofdtelefoon dan gebruiken voor muziek op mijn iPod en op de Mac.

Ik was dus gaan rondneuzen op het internet en ik kwam er twee tegen die mij erg aanspraken.

De Sennheiser HD457 en de Sennheiser HD212 Pro

Heeft iemand ervaring met één van deze hoofdtelefoons? En wat zijn de verschillen?

Edit: Ik heb ook nog gelezen dat de HD457 een praktisch oprolsysteem heeft. Klopt dit? En is dit handig?

Bijdrager
    huinkroese

Ga voor de 212Pro, als je de koptelefoon van plan bent langer achter elkaar op te hebben zijn die platte oorschelpen erg irritant, die van de 212 vallen met een beetje mazzel om je oren en zitten super.
    Geluid is redelijk goed, alhoewl ik toch stiekem aan het sparen ben voor de BOSE® Around-ear.

Moderator
    Mac Daddy

Als je er ook mee op weg wilt, kan ik je de Sennheiser PX100 erg aanraden.

Dit is een kleine hoofdtelefoon die opklapbaar is en in een doosje kan stoppen. Hij heeft veel geluidslek, maar als je aan het verkeer deelneemt, dan is het wel zo fijn dat je dat nog een beetje hoort. De anderen horen jouw muziek ook, maar dat is niet zo’n ramp.

Het geluid van de PX100 is errug goed. Hij klinkt niet schel, maar ook niet dof. Precies goed, in mijn opinie. En hij is in het wit verkrijgbaar.
    De hoofdtelefoons die jij wilt, zijn niet gemaakt om mee op weg te gaan en zullen daarom ook een lang snoer hebben en er niet op berekent zijn. De PX100 is 1 van de streetwear modellen die gemaakt zijn om mee op weg te gaan.

Bijdrager
    LEXY

Zo te zien is de eerste Sennheiser van het ‘open’ type en de tweede is ‘gesloten’.
    Dus met de tweede heeft de omgeving minder last van je, maar worden je oren wel wat eerder warm.
    Ga naar een goede Hi-Fi zaak en vergelijk de twee.

Bijdrager
    huinkroese

Die PX100 heb ik ook liggen, is inderdaad erg fijn maar naar mijn idee bijna te licht voor onderweg, maar dat is heel persoonlijk, ik heb graag een beetje gewicht in een koptelefoon.
    Fijn koptelefoontje maar niet als je ‘m de hele dag op wil houden denk ik.

Bijdrager
    Double_UK
    ”Mac

Als je er ook mee op weg wilt, kan ik je de Sennheiser PX100 erg aanraden.

.

Ik heb deze ook (in het zwart) en kan de kwaliteit onderschrijven. Wat een verschil met die bijgeleverde oortelefoontjes.
    Je hoort veel detail en het geluidsbeeld is heel transparant. En je kan deze inderdaad handig opvouwen en in je binnenzak steken.
    Moet eerlijk zeggen dat ik de andere niet heb geprobeerd maar vind hem zeker een aanrader. 8)

Bijdrager
    BloomPod

@Huinkroese
    Ik ken die Bose, prachtig geluid maar net iets te duur.

@MacDaddy

Ik ben inderdaad van plan om hem ook op straat te kunnen dragen. Die PX100 is dan ideaal omdat hij opgevouwen kan worden. Hij is daarentegen nog mooi ook.
    Maar valt het geluid dan nog wel mee?

Bijdrager
    nookie
    ”Mac

De anderen horen jouw muziek ook, maar dat is niet zo’n ramp.

Dat is nou juist waarom ik die niet zou kopen. Het is behoorlijk irritant als je andermans muziek hoort.

Inactief
    Anoniem

Ik heb de Sennheiser HD212 Pro. Hij bevalt super!
    Bij mij valt hij ook precies goed om mijn oren!

Zeker een aanrader!
    :)

Bijdrager
    stel maar

Ik heb hier de Sennheiser HD212 Pro liggen. Ook heb ik een Sennheiser HD 447, lijkt een beetje op de Sennheiser HD457. Ik vind dat de Sennheiser HD212 Pro wel beter geluid geeft dan de Sennheiser HD 447. De Sennheiser HD212 Pro sluit je oren wel beter af van de omgeving.
    Maar de Sennheiser HD 447 zit / past wel beter dan de Sennheiser HD212 Pro, na een tijdje zit de HD212 Pro wat vervelend op je oren. Misschien een kwestie van wennen, maar dat kan bij jouw misschien wel anders zijn.

Moderator
    Mac Daddy
    ”BloomPod”

@MacDaddy
    Ik ben inderdaad van plan om hem ook op straat te kunnen dragen. Die PX100 is dan ideaal omdat hij opgevouwen kan worden. Hij is daarentegen nog mooi ook.
    Maar valt het geluid dan nog wel mee?

Het geluid is echt heel goed. Zoek maar eens op internet naar reviews en lees hoe meer mensen erover denken. Dat zou je ook voor die andere Sennheisers moeten doen. En zoek een winkel waar je ze kan testen.

Ik zag later dat die HD457 ook een streetwear model is. Dat betekent dat hij waarschijnlijk geen lange kabel heeft en waarschijnlijk gebouwd is om mee op stap te gaan.

Zoek op internet naar meer reviews en fora over deze hoofdtelefoons en ga naar een audio zaak waar je ze kan testen.
    Ik heb alleen maar ervaring met de PX100, maar ik heb al vele andere oordoppen en hooftelefoons daarvoor gehad en deze ben ik het meest positief over. Het was wel mijn eerste Sennheiser.

Bijdrager
    oudgeleerd

Ik heb een tijdje geleden bij Aldi de Sennheiser 447 gekocht voor ≤ 20 euro. Hij is beter dan alles dat ik daarvoor ooit op mijn kop of in mijn oren heb gehad. Mooi gaaf laag i.i.g. En hij zit zo goed dat ik ‘m soms vergeet af te zetten.

Bijdrager
    BloomPod
    ”Mac

Ik zag later dat die HD457 ook een streetwear model is. Dat betekent dat hij waarschijnlijk geen lange kabel heeft en waarschijnlijk gebouwd is om mee op stap te gaan.

De kabel is 3 m lang.;)

Bijdrager
    bommels

Waarom zou je je beperken tot Sennheiser trouwens? Beyer Dynamic heeft ook hele mooie hoofdtelefoons, en bijvoorbeeld AKG is ook een erg goed merk. En laat nu de discussie over welke hoofdtelefoon het mooiste geluid aflevert maar beginnen:evil:

grtz Bart

PS niet voor onderweg, maar wel het aller-aller-allerbeste op hoofdtelefoongebied naar het schijnt: http://www.stax.co.jp/

Bijdrager
    rogerpaolo
    ”bommels”

Waarom zou je je beperken tot Sennheiser trouwens? Beyer Dynamic heeft ook hele mooie hoofdtelefoons, en bijvoorbeeld AKG is ook een erg goed merk. En laat nu de discussie over welke hoofdtelefoon het mooiste geluid aflevert maar beginnen:evil:

grtz Bart

PS niet voor onderweg, maar wel het aller-aller-allerbeste op hoofdtelefoongebied naar het schijnt: http://www.stax.co.jp/

dat kan ik onderschrijven, ik heb een Stax In Ear electrostaat en de geluidskwaliteit is fenomenaal.

Bijdrager
    BloomPod

Ik hoef mij natuurlijk niet alleen te beperken tot Sennheiser, maar de prijs van die is gewoon goed. Ik weet ook wel dat Bose bijvoorbeeld hele goede hoofdtelefoons heeft, maar ze zijn toch wel vrij duur.

@ MacDaddy

Ik denk dat ik geen PX100 ga kiezen door het feit dat iedereen met je kan meeluisteren.

Moderator
    Mac Daddy

Tja. Ik heb alleen in de trein weleens gemerkt dat mensen er last van hebben en daar houd ik er rekening mee. Daarbij is dat ook een omgeving dat hij makkelijk wat zachter kan, omdat je ergens binnenzit.

Ik zeg niet dat je voor de PX100 moet gaan, maar dat anderen mee kunnen luisteren heb je volgens mij alleen in het OV last van en dan kan hij toch wel zachter.
    Ik zit er vaak mee op de fiets en vind het heel fijn dat ik dan nog wat van de buitenwereld hoor. Het stoort niet. Soms als er een auto langs komt met veel lawaai, maar verder hoor je de muziek erg goed. Alleen hoor je ook een auto naderen, of andere dingen.

Bijdrager
    Afroman

Ik heb ook de HD212 Pro
    Zit heerlijk, geluid is echt realistischer dan de “goedkopere” series. Gewoon een aanrader.

Bijdrager
    BloomPod

Maar is er buiten de kussens een ander verschil tussen de HD 457 en de HD 212 Pro?

Moderator
    Mac Daddy

Vast wel. Kijk eens naar het bereik van beide.

Bijdrager
    Afroman

Sowieso moet je een koptelefoon in het echt proberen. Ik vind een Bose echt zijn prijs niet waard. Geluid vind ik niet zo veel beter(klein beetje) en het zit voor geen meter. Bij mij moet een koptelefoon sowieso in mijn nek zitten. Met mijn haar past het niet op mijn hoofd namelijk.

Bijdrager
    BloomPod

Ik las dat de HD 457 een oprolsysteem heeft. Is dat bij de 212 Pro ook?
    Kabeltjes in de war vind ik absoluut in aangenaam.;)

Bijdrager
    LEXY
    ”mr.x

Bij mij moet een koptelefoon sowieso in mijn nek zitten. Met mijn haar past het niet op mijn hoofd namelijk.

Wordt idd wat lastig met zo’n kapsel… LOL:D

Bijdrager
    BloomPod

@mr.x turbo

Jij hebt dus een HD212 Pro, uiterlijk bijna hetzelfde als de HD 457.
    Is een 3meter lange kabel dan niet te lang? Gaat dat goed samen met een iPod?

Bijdrager
    Afroman

@ LEXY

De mijne is groter! Check de lounge maar in het gezicht achter de avatar topic.:P

@Bloompod

Nope, gewoon 3 meter in je zak proppen, nergens last van. Sowieso is 3 meter handig voor mij als ik mijn gitaar opneem. Dan is 3 meter echt een must.

Bijdrager
    LEXY
    ”mr.x

@ LEXY

De mijne is groter! Check de lounge maar in het gezicht achter de avatar topic.:P

Graag, geef eens een linkje dan! :barbu:

Bijdrager
    Afroman

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=74917&start=390

Voila.:)

Let vooral op de foto waar ik heel stoer in de auto zit. :innocent:

Bijdrager
    LEXY

Hahaha, die liegt er inderdaad niet om! Mooi man. Je kunt zo by Funkadelic!
    Is dat autootje trouwens ook niet te klein voor zo een afro…?!

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.