5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    PieterK

Sennheiser EW 112-p G3 draadloze mic kopen?

Hoihoi,
    recentelijk heb ik een tweetal interviews gedraaid met de standaard mic van mijn XLH1. Voor zover ik kan beoordelen (als niet audiofiel) heeft de standaard mic een goede geluidskwaliteit, maar ….

Soms wil ik een meer afstand nemen van de hoofdpersoon voor de compositie en dan blijft toch weinig van het geluid over als iemand zachtjes praat. Nogal onervaren in de audiowereld buiten mijn XLH1, ben ik op zoek naar een draadloze mic, waarbij de ontvanger op de camera geplugd kan worden. En dan natuurlijk op zo’n manier dat ik goed in de peiling heb hoe het geluid op camera wordt opgenomen.

Dus ik ben aan het zoeken gegaan voor een draadloze dasspeld mic en kwam uit op de Sennheiser EW 112-p G3

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er betere of goedkopere alternatieven?

Bijdrager
    MipMip

Ik werk nu bijna twee jaar met de Sennheiser G2 serie draadloze dasspeld mic en ik vind het een prima set. Prima geluid en de batterijduur is heel goed. Ook de reikwijdte is flink. Tijdens opnames een tijdje geleden ging de persoon die de mic op had naar de WC terwijl de mic nog aan stond, Door muren heen werkt hij ook prima kan ik je vertellen:-)

Wel even een klein ‘dood katje’ erbij kopen, dan kan je ook buiten met flinke wind goede opnames maken.

Ter vergelijking heb ik ook een keer een Sony UWP-set geprobeerd en daar was ik minder tevreden over, minder goed bereik en slechtere batterijduur.

Bijdrager
    Qmagic

De vraag begint altijd met: Wat is het budget?

Verder moet 2 onderdelen los koppelen:

Welke zender/ontvanger kies ik?
    Neem je een Diversity of Non-diversity ontvanger? (de non-diversity is goedkoper maar ook storingsgevoeliger).

en daarna

welke microfoon kies ik?
    Knoop mic. of hand mic.
    Gebruik je deze veel voor binnen of buiten,
    en dan het type: richtingsgevoelige microfoon of niet (ivm achtergrond lawaai).

in de profesionele TV opnames op locatie wordt een knoop microfoon gebruik van het merk en type:
    TRAMĀ® TR50 Lavalier Microphone (www.trammicrophones.com).
    Deze zijn niet goedkoop, maar wel erg goed. Ook zeer weinig last van wind bij deze mic. Dus zeer geschikt voor buiten opnames. Deze microfoon is een grote aanrader (mits dit binnen je budget valt).

Bijdrager
    Hajo Telding

Nou… we gebruiken wel meerdere soorten mics voor de diverse zenders hoor. De Tram is er slechte eentje, daarnaast worden bijvoorbeeld ook Sonotrim, Sanken en DPA lavalier mics veelvuldig gebruikt. Afhankelijk van het merk zender en de specifieke situatie waarin de mic gebruikt gaat worden. Zenders die veel gebruikt worden zijn die van Audio Limited, Micron en Lectrosonics. Non-diversities worden bijna niet meer gebruikt omdat de ether steeds verder dichtgeplamuurd wordt met digitale radio/tv en omdat de telecommarkt de rest van de enigszins ‘schone’ kanalen aan het claimen is.

Bijdrager
    PieterK

Okee… bedankt voor jullie reacties!!

ff de reacties samenvatten
    – Sennheiser geeft prima geluid
    – Sennheiser type G2 is beter bevallen dan de Sony UWP (reikweidte en batterij)
    – Situatie bepaalt welke mic het beste is
    – Prof TV gebruik op locatie ook de TRAM TR50, maar daar moet dan nog een ontvanger en zender bij gezocht worden

Ik zal vooral in het veld staan. Echt voor buiten dus. Tussen de bloemetjes en de bijtjes zullen we maar zeggen waarbij het vooral belangrijk is, dat ik de persoon er goed op krijg. Dus geen richtingsgevoelige mic. Voor de achtergrondgeluiden (de bijtjes en bloemetjes zal ik de standaard of mijn richtmicrofoon gaan gebruiken. En het moet toch niet veel meer als 500 euri’s gaan kosten bij elkaar. Verder moet het allemaal lightweight, zonder veel toeters en bellen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.