7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    TandMac

SELPHY ES30 driver Yosemite & hoger

We hebben hier een perfect werkend canon SELPHY ES30 printer(tje) staan.
    Maar sinds Yosemite,Elcapitan en Sierra zijn er geen divers meer te vinden voor dit pareltje.

Heb al rondgezicht naar eventuele divers, maar niets werkends gevonden.
    Heeft iemand de gouden driver voor ons.

Groet
    Erik.

Bijdrager
    digilb

Hij komt uit 2009-2010 zie ik. En Canon levert drivers tot en met 10.10 Yosemite.
    Lijkt me een gevalletje end-of-life. Erg jammer, want je schrijft dat de hardware nog prima is.

Er is nog wel ondersteuning voor Windows 8.1 64-bits, en hoogstwaarschijnlijk werkt die driver ook onder Win10.
    Je kunt hem dus nog altijd daarmee gebruiken.

Bijdrager
    erwinde

Hij lijkt ondersteund te worden door Gutenprint. Aangezien de Gutenprint drivers ook op MacOS werken, is dat de moeite van het proberen waard.

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php

Bijdrager
    TandMac

@erwinde

Gutenprint had ik geïnstalleerd,
    maar verder dan een dialoogvenster: 1 pagina gereed om af te drukken, komt het niet.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  TandMac.

Bijdrager
    iJoep

Enige werkende optie is via een SD kaartje …. mijn zoektocht heeft geen andere oplossing opgeleverd. Zelfde printer hier.

Moderator
    Night

Men heeft hem werken onder Sierra. Of het dan ook in High Sierra werkt, zul je zelf moeten testen of desgewenst aanpassen:

https://www.totophe.com/2016/12/15/canon-selphy-cp810-cp900-drivers-for-macos-sierra-10-12/

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    TandMac

Voorlopig passen we de truck toe met het SD kaartje.

De link van ‘Night’ is niet compatibel met Yosemite of elCapitain’. De laptop met Os Sierra is momenteel op schoolreis.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.