5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    guru

selectie van een klein deeltje in fcp

bestaat er de mogelijkheid om een specifiek stukje te selecteren van een clip ,

ik zit nl. met een stipje over de ganse tape en wil dit wegwerken .
    er bestaat wel iets als een filter (DH-reincarnation)
    maar met een gausian blur verdwijnt de witte stip veel makkelijker en sneller maar dan wordt de ganse clip geblured .

dus ik wil een selectie rond die stip maken en dan dat specifieke stukje bluren .
    ander oplossingen zijn ook welkom .

txs.

Bijdrager
    MacBlade

twee dezelfde clips bovenelkaar.
    de bovenste croppen (en de randen eventueel blurren) rond het vlekje en dan het filter erop wat je gebruikt om het weg te werken.
    zal wel wat extra rekentijd vergen maaar misschien is het de oplossing?

Bijdrager
    guru

bedankt MacBlade voor de tip ; heb 2 testjes gedaan en dit lijkt me wel een goede en waarschijnlijk ook de enige oplossing .

dacht eerst dat het om een dode pixel ging en daar bestaat een heel goede plug in voor nl. DH-Reincarnation maar daar kon ik het probleem niet met oplossen .
    zal hier ff proberen een voorbeeld te posten mss weet iemand wat dit kan voorstellen[URL=http://imageshack.us][/URL]

met DH-Reincarnation bleef er altijd een donkere rand rond het weggewerkte deeltje .
    door copy-crop-blur verdwijnt het netjes .

Bijdrager
    MacBlade

een beetje late reactie van mij maar dus opgelost?

Bijdrager
    guru

yep , opgelost !
    waarschijnlijk gaat het hier om vuil op de ccd en zoals een forumlid hier aangaf beslaat dit meer dan één pixel en is dus met DH-Reincarnation niet weg te werken .
    ‘k heb dus zoals jij voorstelde een kopie op v2 geplaatst , zo dicht mogelijk tegen het vlekje gecropped en dan een gaussian blur toegepast (een blur op de randen was niet nodig)

idd wat meer rekenwerk maar het voornaaamste is dat het opgelost is !

txs .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.