18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    nbohemen

Selectie printen

Hoe kan je in OS X een selectie van iets printen. In mijn Windhoostijd was ik gewend om bijv. in je browser een stuk tekst te selecteren en dan print selectie te kiezen.
    Er moet in OS X toch ook een manier zijn een een geselecteerd stukje te printen, i.p.v. een hele website?

Bijdrager
    obidos

Hallo,

om een afdruk te maken gebruik de toetscombinatie shift+ :apple: +4, selecteer met de muis wat je wilt afdrukken.
    Als je de muis los laat krijg je op je bureaublad een plaatje wat je kan printen.

Bijdrager
    nbohemen

Ja, dat kon ik ook nog wel verzinnen, maar dan print je geen tekst natuurlijk, maar een afbeelding van tekst, wat natuurlijk een andere uitwerking heeft, als ik het niet verkeerd heb.

Bijdrager
    Urbin Design

Zunigert. Kwestie van proberen. in mail werkt de selectie print prima.

Bijdrager
    cubizer

Idee: Selecteer de tekst. Ga naar het menu ‘Safari’ Kies Voorzieningen, Teksteditor, Nieuw venster met selectie. Tadaa! Teksteditor opent zich met daarin de gemaakte selectie, INCL. opmaak, kleur ed. Appeltje-P volstaat nu :wink:

Bijdrager
    nbohemen
    ”Urbin”

Zunigert. Kwestie van proberen. in mail werkt de selectie print prima.

Mag je mij uitleggen waar die optie staat om een selectie te printen…
    Dat heeft Windows blijkbaar weer voor op MacOSX… Don’t get me wrong, ik haat Windows, maar daar was het duidelijker….

Bijdrager
    nbohemen
    ”cubizer”

Idee: Selecteer de tekst. Ga naar het menu ‘Safari’ Kies Voorzieningen, Teksteditor, Nieuw venster met selectie. Tadaa! Teksteditor opent zich met daarin de gemaakte selectie, INCL. opmaak, kleur ed. Appeltje-P volstaat nu :wink:

Dit is nuttiger… maar nog steeds geen print selectie functie..
    Waarom zou dat zo zijn?

Bijdrager
    Urbin Design

Selecteer je tekst. Dacht dat er ook opties voor waren in je mail functie. Geloof dat het standaard op selc/text/print staat. Maar ik zeg al voor mij is dit alleen bekent in mail.

Bijdrager
    4iam

Print selectie is wel mogelijk in Word (Canon BJC-3000, Office X)
    Zal wel aan de app liggen.

Bijdrager
    Ja Rune

ligt aan de printer denk ik, althans de software ervan

Bijdrager
    Theo7

Is er nu na twee, bijna drie jaar nog niemand die een simpele opllossing weet voor selectie print op een Mac?

Moderator
    unSOUND

Goedkope inkt ?

Bijdrager
    Theo7

Het is al laat, maar ik snap hem niet?

Moderator
    unSOUND

Met goedkopere inkt maak je je minder druk, en print je gewoon de hele pagina…

…of je maakt gewoon een screenshot,

…of je sleept een selectie naar een tekstdocument,

Bijdrager
    wilko

Eigenlijk wel redelijk belachelijk dat Apple zoiets simpels niet heeft ingebakken.

Moderator
    unSOUND

Het heeft er in het verleden wel ingezeten, in ieder geval tot en met Jaguar… Het is er dus bewust uit gehaald.

Ik vind het op mijn beurt weer belachelijk dat iemand het te veel moeite vind om een stukje tekst te kopiëren en plakken… dus ieder zijn ding.

Bijdrager
    Melle

eeuwenoude vraag en discussie > maar kan het nu eigenlijk al… ?

ik weet dat unSOUND altijd de apple oplossing juist vind, maar het zou gewoon moeten kunnen…

heb het deze week paar gemist, en nu nog eens, en ik was het beu. Vandaar even de post.

De reader vormt soms wel een oplossing in safari…

Bijdrager
    Melle

intussen oktober 2017 – is er hier nu al oplossing voor.

Mis het om de zoveel tijd, maar nu laatste week zo hard nodig en amper te geloven dat dit nog steeds niet kan.

Is dat mss in Sierra wel ‘availabl’ ?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.