7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffreyverhoeven

Selectie blijft aan mijn aanwijzer plakken

Heeft iemand het zelfde probleem en wellicht een oplossing. Op het moment ik een bestand/file/agenda (op mijn MB) item etc. aan klik en versleep dan blijft deze vast plakken aan mijn aanwijzer wanneer ik de de muisknop loslaat. Het is ongedaan te maken als ik naar de exacte locatie terug ga van het bestand en de esc toets indruk. Ik heb al gekeken of ik ergens iets aangeklikt heb maar, maar ik kan zo snel niets vinden. Wat ik wel weet is dat het behoorlijk irritant is… Wie o wie… Alvast bedankt…

Bijdrager
    Ostinato

Ik heb even wat gegoogled, het lijkt een bug die moeilijk te verhelpen is. Bij sommige mensen werkt Shift+Esc, ook wordt aanbevolen om slepen uit te zetten in de trackpadinstellingen. Zie deze draad en deze tip van Apple zelf: http://support.apple.com/kb/HT4321

Bijdrager
    jeffreyverhoeven

Ostinato, bedankt voor je reactie. Ik ben dus zeker niet de enige als ik het zo allemaal lees. We gaan eens kijken… th├ę

Bijdrager
    BettyBoo

Dit gaat over een MB… hetzelfde gebeurt op m’n iMac. Nog geen jaar oud, MountainLion + update ge├»nstalleerd.
    Wanneer ik ’n kaartspel speel blijft ’n kaart aan m’n muis, maar ook aan m’n Bamboo-pen plakken.
    Vond ’t geen drama, want slechts een spelletje.
    Vandaag wilde ik documenten van Evernote naar m’n Finder slepen en bleven de bestanden ook plakken!
    Met een boel gefrut laat de muis of pen het bestandje wel los, maar niet op de plek waar ik het hebben wil.

Geforceerd uit- en aanzetten van de iMac helpt dan wel, maar dat is vooral niet wat ik wil.
    De oplossing hierboven gaat ook niet lukken, want geen trackpad….

De gewone dingen (systeemherstel, Smart-utility) laten ook niets vreemds zien.
    Oja, voor Mountain Lion – no problemo ….
    Wat te doen?

Grtz, BettyBoo

Ps.: kleine aanvulling, na de update -via de App-store, dus opnieuw betalen :sick: – is het euvel bij het kaartspelletje verleden tijd… Rara politiepet….

Bijdrager
    BettyBoo

koen, dank voor je reactie.. Ik heb e.e.a. doorgelezen, de simpele dingen had ik al gedaan, zonder resultaat.
    Verder de links gelezen en bedenk me dat ’t me te ingewikkeld wordt, voor de zaterdagavond….:-)

Begin vaag ’t idee te krijgen dat e.e.a. aan m’n Bamboo-tablet ligt, ga er morgen of later verder mee stoeien…

Keep you posted…..
    BettyBoo

Bijdrager
    BettyBoo

Okee, ’t blijft wat raadsel-achtig… ik denk dat het Wacom Bamboo Fun tablet de boosdoener is. De normale aanraakfuncties en het werken met de pen gaan in eerste instantie goed, maar zodra ik een map of document naar bijv. het bureaublad sleep begint ’t gedonder.
    Zelfs de Magic Mouse wil dan niets meer doen. Geforceerd uit en aan zetten, dat is het.

De software update via Wacom’s site heeft ook niet geholpen…

Het tablet maar afgekoppeld. :sick:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.