5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

selecteren voor icloud

Hoi, ik wil icloud gaan activeren maar ik vraag me af of je ook enkele nummers kan selecteren zoals voorheen met de synchr. tussen je mac en je iphone? Of gaat icloud alle nummers na de activering vanaf mijn mac sync. met de iphone/ipad? Want ik wil niet de hele itunes bibliotheek op mijn iphone hebben, want dan staat ie helemaal vol.

Iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    formulefan

Aan het synchroniseren is niets veranderd. Het enige verschil is dat dit nu ook zonder kabel kan, dus je kunt gewoon aangeven welke albums je wilt synchroniseren.

Bijdrager
    Raddie

Maar dat heeft niks met iCloud te maken. Even voor de duidelijkheid:
    – het oude synchroniseren met kabeltje kan nu bijvoorbeeld ’s nachts als de iPhone aan de stroom hangt. Dan doe je dus nieuwe apps, muziek, podcast, boeken, …..
    – iCloud zorgt ervoor dat je contacten en agenda’s direct kunne worden gesynct tussen je computer en apparaten. Alles wordt dus bewaard in iCloud (en kun je ook zien op iCloud.com) en daarvandaan gesynchroniseerd. Ik heb op mijn Mac de lokale agenda ook weggehaald, zodat niet alles dubbel staat. Al onze agenda’s staan nu in de cloud en zijn overal beschikbaar.

Succes, nu ga ik even mijn iPad syncen en tijdens het wachten even slapen.

Bijdrager
    marienvanwesten

Raddie,

betekent dat dat je eigenlijk alles wat lokaal staat moet verwijderen: mail, agenda adresboek? En alleen nog maar op de cloud inlogt vanaf je vaste iMac? Hoe werkt dit dan voor mijn iPad en straks mijn iPhone?
    Op dit moment werkt de sync van mijn agenda en mijn adresboek prima. Van mail ben ik niet zeker, heb nu alles dubbel staan in mail [op mijn mac] en [iCloud]. Moet toch simpeler kunnen….

Bijdrager
    Raddie

Ja, ik heb alles wat lokaal stond verwijderd. Dat wil zeggen: contacten en agenda. Met mail heb ik geen ervaring want dat werkt alleen met een @me.com adres, en dat heb ik niet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.