4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    PeterH

security update 3-3-2003 is uit

Deze beveiligingsupdate verhelpt een beveiligingsprobleem in ‘sendmail’ waarbij ongeoorloofde toegang tot en besturing van de computer op afstand mogelijk is. Hoewel ‘sendmail’ standaard is uitgeschakeld in Mac OS, verdient het aanbeveling om deze beveiligingsupdate te installeren. Deze update bevat tevens een nieuwere versie van OpenSSL die verbeterde gegevensbeveiliging biedt doordat een onlangs ontdekt beveiligingsprobleem is verholpen.

Bijdrager
    denn88

Nadat ik de security update had installed kreeg ik steeds als ik Mail opstart en post ophaal de melding dat het programma Mail toegang vereist tot de KeyChain acces van mijn gebruikernaam. Na wel 10 keer invullen dat hij dat altijd mag doe werd ik het zat. Heb de KeyChain First Aid erover heen gehaald meerder malen (ook als root een keer) maar hij onthoudt het niet.

Hoe kan ik dit oplossen? Volgende de KeyChain First Aid is alles goed, geen probleem.

Anoniem

lijkt me een kwestie van volumebevoegdheden, te herstellen met het schijfhulpprogramma, schijfEHBO. Vanaf de installeerschijf het best te doen, maar kan ook vanaf de computer.

Bijdrager
    boelie

Lekker vaag, meestal krijg ik die melding eenmalig na het updaten van m’n systeem (vooral bij een security update). Na kiezen voor always allow ben ik er van af.
    Anders zou je je mailaccount opnieuw kunnen instellen. Wel ff zorgen dat je je mbox-bestanden (onder gebruikersnaam/library/mail) backuped. Deze kan je later altijd nog importeren, mocht dat nodig zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.