11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Moderator
    Raymon Mens

Search in community tijdelijk via Google

Zoals je misschien al gemerkt hebt, stuurt zoeken in de community je tijdelijk door naar Google waar met een custom URL gezocht wordt.

De custom zoekmachine die we gebruiken wordt omgezet naar een nieuwe omgeving. Deze was na onze verhuizing naar TransIP in november achtergebleven op de oude servers, we werken met de leverancier van de zoekmachine aan het opnieuw indexeren van de data.

Bijdrager
    Shmoo

Laat het maar op deze manier staan dan vinden wij tenminste wat relevante onderwerpen.. Van mij mag deze oplossing permanent blijven. ?

Bijdrager
    KarelWillem

Inderdaad. Ik zoek eigenlijk altijd via Google.
    Dan weet je tenminste zeker dat je vindt wat je zoekt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Daar sluit ik me bij aan. OMT’s ‘eigen’ creatie was een leuk concept, maar ik kon er maar bar weinig relevante onderwerpen mee vinden. Zelfs heel gericht zoeken op “fouten na forumonderhoud 2014” leverde op de eerste 2 pagina’s alleen het topic uit 2013 op.

Leuk speeltje. Handig? Nee.

Bijdrager
    SvS

Nou tegengeluid hier. Ik vond het juist wel handig, met de periodes die je kunt filteren. Ik wil geen topics van 2004, maar van najaar 2015 bijv. Als ik wil googlen ga ik niet eerst naar OMT.;)

Bijdrager
    MarijnvdWerf

@SvS Dat kan gewoon via Zoekhulpmiddelen -> Elke periode -> Aangepaste periode…;)

Bijdrager
    Dédé

Komt de custom zoekmachine terug of niet? Ik vond dit ernorm handig.
    Pieter.

Inactief
    Anoniem

Effe bumpen – die Google zoekfunctie werkt ook niet echt lekker. Ik probeer een bericht te vinden dat ik vorige week plaatste, maar ik zie het niet. Ingesteld op weergeven op datum. Sterker nog, een hoop berichten die ik recentelijk heb geplaatst staan er gewoon niet tussen.

En als ik naar mijn profiel hier op OMT ga zie ik alleen de laatste paar berichten.

Ieder ander forum waar ik kom heeft gewoon een zoekfunctie die werkt.:-x

Bijdrager
    Shmoo

Ik probeer een bericht te vinden dat ik vorige week plaatste, maar ik zie het niet

Als het een week of twee geleden is dan weet je toch nog wel waar dit topic over ging?

[ titel van het topic ] + [ uniek trefwoord dat jij 100% zeker weten gebruikt hebt of gelezen hebt in dit topic ] + [ koen ] = zoeken

En nu begrijp ik ook al dat jij niet meer 100% de titel van het topic kunt opnemen maar je weet vast nog wel wat het probleem was dat besproken werd en 2 of drie woorden die voorkomen in dat topic.
    Lijkt mij sterk dat je dit niet kunt vinden op deze manier. Google indexeert namelijk zo goed als alles van OMT.

Bijdrager
    KarelWillem

Onderwerp + naam

En hop, de eerste de beste die in mijn geheugen lag, komt tevoorschijn.

Inactief
    Anoniem

Ik heb geloof ik vorige week een paar keer iets gepost over een SSD drive, en dat zoek ik. Eén van de posts heb ik al gevonden te bladeren door het forum.

Mijn zoek actie in Google: koen ssd site:www.onemorething.nl/community/
    Resultaten: nulkommanul

Het zal wel aan mij liggen dan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.