18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Collin

Seagate op Time Capsule via USB traag ?

Hallo

ik heb een Time Capsule (2011) die dienst doet waar ie voor is -backup- maar ook dienst doet als NAS voor itunes bibliotheek en films voor op een WD TV live. Het werkt prima, maar de ruimte raakt op.

Ik wil nu alle films kopieren naar een Seagate externe harde schijf. (USB 2.0 op TC USB 3.0 op Seagate)

Finder geeft aan dat het meer dan 4 dagen gaat duren (!)

klopt dat wel?

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je niet beter de schijf laten archiveren via AirPort-configuratieprogramma?

Dan wordt het i.i.g. rechtstreeks overgezet en gaat het op volle USB2-snelheid. (voor zover mogelijk)

Bijdrager
    TheBigZ

Verwacht van een USB schijf aan een Time Capsule geen snelheidsrecords. De maximale snelheid van USB 2.0 is circa 35 MB/s, maar een USB schijf aan een Time Capsule haalt dat bij lange na niet.

Als je een snelheid van 10 Mbps hebt, kun je per dag 108 GB overzetten.
    Als je een snelheid van 20 Mbps hebt, kun je per dag 216 GB overzetten.
    Als je een snelheid van 30 Mbps hebt, kun je per dag 324 GB overzetten.
    etc.

Om hoeveel data gaat het?

Bijdrager
    Collin

Dank je wel. Ik was al een beetje bang. Het gaat om een halve TB, dus die snelheid klopt wel.

Ik overweeg een AE aan te schaffen, maar die heeft ook usb 2 ipv 3. Zijn er geen betere manieren te bedenken?

Thx
    Collin

Bijdrager
    TheBigZ

Een NAS aangesloten op je Time Capsule werkt een stuk sneller. Kost ook wel flink meer dan een USB schijf, maar kan ook veel meer.

Bijdrager
    Collin

Aan welke snelheden moet je dan denken?

Bijdrager
    SunKeeper

Dat ligt er weer aan wat voor bekabeling je hebt liggen in je huis en welke apparatuur daar aan hangt.

Bekabeling: Cat5, Cat5e, of Cat6? Ligt het door de vloer, muur of los, zitten er veel bochten in?
    Hangen er switches of andere routers tussen? Zijn die geschikt voor Gigabit Ethernet?
    Welke Time Capsule is het? Hoe oud?

Verder moet je ook een NAS met een redelijk processor aanschaffen. De goedkope dingen halen niet echt een hoge snelheid omdat het apparaat intern te traag is.

Bijdrager
    Collin

Ik was van plan de nas naast de ( nieuwe ) AE te zetten. Misschien een switch ertussen en dan een kort cat6 kabeltje?

Bijdrager
    Collin

Thx

draadje sluiten

Bijdrager
    SunKeeper

Sluiten gebeurt hier niet.

Anderen die een gelijkwaardige of gerelateerde vraag hebben kunnen hieronder verder gaan.

Bijdrager
    Collin

Ok. Wist ik niet. Des te beter, thx

Bijdrager
    Collin

Inmiddels zijn we een tijdje verder en heb ik een zyxel nsa310s. Deze is rechtstreeks aangesloten op de TC. Toch kom ik maar aan ca 3 MB per seconde.
    Het is aangesloten met een CAT5e snoertje van 50 cm.

Ik ben een leek, maar dat zou toch minstens 30 MB per sec moeten zijn?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Collin

Die is draadloos. Misschien naĆÆef, maar maakt dat uit dan? Anders hang ik mijn laptop met ethernet aan de TC;!

Bijdrager
    Collin

Misschien even nuanceren: Ik probeer dus de inhoud van de TC naar de NAS te krijgen. Geen data van de Mac naar de NAS

Bijdrager
    TheBigZ

Het kopieĆ«ren gebeurt via je Mac in dit geval. Je kunt wel direct van de TC naar je NAS data overzetten maar dan zul je (via ssh bv) moeten inloggen op je NAS. Anders zul je de beperkte snelheid voor lief moeten nemen, de boel ‘savonds aanzetten en ‘snachts lekker door laten lopen. Als je je Mac (voor dit geval) tijdelijk op je TC aansluit met een ethernetkabel zal het wel sneller gaan.

Bijdrager
    Collin

thx. Ik heb inmiddels de mac aan de nas gekoppeld en in een paar uurtjes is het gepiept (ca 30 MB/sec)(y)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.