5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Terwanerik

Seagate Momentus XT

Hallo,
    Ik heb sinds vandaag de Seagate Momentus XT 320GB harde schijf gekocht, dit is een 7200RPM schijf met 4GB SSD erbij wat eigenlijk wordt gebruikt als uitbreiding van de 32MB cache. Mijn MacBook7,1 (2,4GHZ, 2GB ram en Nvidia 320M) is er ongeveer 16 seconde sneller door gaan opstarten, wat nu dus na de “boing” van het opstarten een seconde of 12 duurt.

Als je aan het twijfelen bent om deze te kopen zou ik dat ZEKER doen, ik heb nog geen verschil in batterij of dergelijke gemerkt. Als je je oor naast het trackpad houd, waar de HD zit hoor je hem een klein beetje.

gr Erik

Moderator
    unSOUND

Zoals al heel vaak gezegd is vind ik de opstarttijd een argument van niks… Hoe boeiend is het dat je machine snel opstart, of dat software de erste keer na een reboot sneller opstart ? Dat doe ik hooguit eens in de maand.

Bijdrager
    Terwanerik
    unSOUND op 20 augustus 2010

Zoals al heel vaak gezegd is vind ik de opstarttijd een argument van niks… Hoe boeiend is het dat je machine snel opstart, of dat software de erste keer na een reboot sneller opstart ? Dat doe ik hooguit eens in de maand.

Als je een iMac of dergelijke hebt is het natuurlijk niets, maar ik neem mijn MacBook mee naar school e.d. en dan zet ik hem toch liever uit dan dat hij in die neoprene sleeve aan het koken is.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Aan het koken? Als je die machine laat sluimeren sluit alles al af! (de hardware dan) Alleen het essentiële blijft draaien. En als je ‘m uit zet, dan moet hij toch ook afkoelen? In de sluimer ook. En met de sluimer werk je weer binnen 1/2 seconden.

Moderator
    unSOUND

Precies. Tijdens sluimer doet de machine helemaal niks. Warm worden zal hij dus zeker niet doen.

Overigens snap ik niet waarom de melding van de TS een apart topic vereist… Dit kan gewoon in het reeds bestaande topic over de MomentusXT gemeld worden… Daarom dus een slotje.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.