6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBlade

Seagate HD

Gaat deze schijf in een MacPro werken?

Barracuda 7200.10 250GB SATA II artr, nr. ST3250620AS
    Volgens de website waar in hem wil kopen is hij niet compatible met MAC, maar het is een 3Gbit/s
    schijf dus dat zou moeten kunnen…….?

Bijdrager
    J.C.

Four independent 3Gb/s Serial ATA cable-free, direct-attach hard drive bays. Volgens

Waarschijnlijk zal je hem eerst moeten formateren voordat je hem kan gebruiken.

Bijdrager
    Atagonis

Als je MacPro een een sata II controller heeft wel, wat dat betreft zijn er geen verschillen tussen mac en pc schijven. Sterker nog voor zover ik weet bestaat er niet zoiets als een mac schijf.

Bijdrager
    J.C.

Ik heb het nog even na gekeken:

SATA ver. 2 and 1.. both have either 150MB or 300MB respectivly as their max bandwith… this is for each channel seperatly, ie. 150mb for each drive… since the best drives come now-where near 150MB – I wouldn’t worry.. Raid doesn’t come into it..since each drive has either 150MB or 300Mb each!

ver. 2 is compatable with older controllers.

Bijdrager
    mhrenes

Maak je geen zorgen, die Seagate schijf werkt gewoon.
    Waarom alleen zo’n kleine schijf, voor weinig meer heb je een veel grotere schijf.
    Mocht je een RAID array maken met die nieuwe schijf; bedenk dan wel dat de standaard MacPro schijf een ander type is met 8 MB buffer (ipv 16 MB in de ST3250620AS).
    Kan wel, maar idealer is/schijnt twee identieke schijven te zijn.

Bijdrager
    MacBlade

Ik wil er inderdaad een raid (striped) mee maken.
    Er moeten dan 3 van deze schijven geschakeld worden.
    Samen maakt dat dan ongeveer 690GB en dat is voor mij OK.
    De standaard MAC schijf blijft gewoon als “systemdisk” werken.

Uit dezelfde serie is er ook een 320 GB met en die zou dan wel compatible zijn met de Mac.
    Vandaar mijn vraag.
    Alvast dank voor de reacties!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.