7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Dirkbook

Seagate Backup Plus 1TB werkt niet mer

Ik heb een sinds een maand een seagate Backup Plus om al m’n foto’s op te zetten etc. Die staan er inmiddels ook allemaal op. Nu ik heb vandaag weer wilde gebruiken doet hij het niet meer. Als ik de harde schijf in mijn macbook steekt verschijnt nergens in beeld de externe schijf. Wel gaat het lampje branden op het de harde schijf en blijft branden, heel soms gaat het lampje opeens uit en dan blijft hij weer even aan staan. Ik hoor ook geen geluid.

Ik heb andere usb poorten geprobeerd en andere MacBooks en niks werkt. Heel aub help, want ik wil die foto’s echt niet kwijt raken!!!!

Ps sorry als ik dit hier niet mag plaatse, zo nee wie weet waar ik met die probleem terecht kan?

Bijdrager
    Niels

Welk model heb je precies?

Bijdrager
    Marius1976

Het beste wat je kunt doen op dit moment is eerst:

1) Harddisk aansluiten, en aanzetten zoals je al deed.
    2) Schijfhulpprogramma (diskutility) opstarten op je mac

En dan kijken of je überhaupt die disk ergens ziet staan in de linkerkolom.

Misschien heb je in de finder uitstaan dat apparaten als externe harddisk getoond moeten worden in de kolom

Bijdrager
    eugy

Even een algemene tip in het kader van backup-schijven: sluit deze tenminste één keer per week aan. Hiermee voorkom je dat de schijven als het gevolg van langdurig stil liggen niet meer opspinnen. Een langdurig inactieve backup-schijf is geen backup.

Bijdrager
    Beech

Waar komt deze kennis vandaan ? Mijn ervaring is in ieder geval heel anders.
    Maar om op het probleem terug te komen, misschien is het zinvol twee USB-ingangen te gebruiken met een dubbel kabeltje. Het lijkt er op dat de schijf te weinig stroom krijgt.

Bijdrager
    Multimediaknaller

En is het opgelost?

Bijdrager
    Dirkbook

Ik heb het heel druk gehad afgelopen tijd, ik ga er komende week naar kijken. Bedankt voor de berichten, ik hoop dat een van deze dingen helpt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.