-
De oplossing ligt hoogstwaarschijnlijk in het opnieuw formatteren van de betreffende disk. Als het je opstartdisk betreft, maak dan een backup en gebruik Recovery Mode om van daaruit de disk te wissen, macOS Big Sur opnieuw te installeren en de backup terug te zetten. Alleen een herinstallatie over het oude systeem heen laat de foutmelding gewoon terugkomen.
Er zijn overigens meer mensen die deze foutmelding krijgen na de update naar Big Sur. Berichten hierover omvatten zowel meldingen over de opstartdisk als externe disks. Ik kon overigens helaas niet nagaan of het SSD’s of HDD’s betrof.
De SSD is opnieuw geformatteerd, nieuw Big Sur systeem opgezet, fout blijft terugkomen.
Ik lees echter wel dat er meer problemen zijn met Big Sur en een Samsung SSD, zelf gebruik ik een T5, er zou een firmware update zijn.
Uit de instructies zou blijken dat de update moet plaatsvinden vanaf de SSD zelf, lastig als je er niet van kan opstarten.
Ga nu maar Catalina erop zetten en vandaar de firmware update proberen…
kale installatie, op de externe Samsung T5
1 extra T5 dus.
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
JoopJoopJoop.
Carbon Copy Cloner “kloont” geen OS meer tegenwoordig….
Het is wachten op een update…
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
JoopJoopJoop.
Zo te zien zit het inmiddels in de laatste (niet-beta) versie:
https://bombich.com/blog/2020/11/03/yes-you-can-have-bootable-backups-on-macos-big-sur
Dat ging over het installeren van een firmware update op de T5.
Op een M1 Mac kan alleen Big Sur geïnstalleerd worden, Catalina is niet mogelijk….
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
JoopJoopJoop.
-
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.