7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDuncan

SD4 Kingston Card Format on MacBookPro

Hoi,

Ik heb mijn 32 GB sd card met Mac OS Extended geformatteerd
    Maar het is echt mega traag.

Iemand advies?

Duncan

Bijdrager
    johnkeates

Sluit hem op een snelle aansluiting aan.

Bijdrager
    MacDuncan

Dus die in de MacBookPro is traag?

Bijdrager
    johnkeates

Dat zeg ik niet. Wat een beetje vreemd is, is dat je de term ‘mega traag’ gebruikt, maar dat zegt gewoon geen drol. Wat is traag?

Als je nou eens gewoon wat tests post, en gewoon dingen als seq/rand reads & writes laat zien, en misschien eens laat zien hoe HFS+ zonder Journal en FAT32 en exFAT en NTFS presteren, dan kunnen we tenminste kijken of het kaartje snel genoeg is en of het bestandssysteem effect heeft op de performance.

Dan zou het nog zijn zijn als je het type SD kaart en de klasse vermeldt. Optioneel ook meteen de fabrikant en het typenummer.

Bijdrager
    MacDuncan

kingston SD HC 4

2 GB in 1 uur weggeschreven:-(

Class 4

Kingston’s microSDHC Class 4 cards offer higher storage capacity & performance that meets the Class 4 Standard. With capacities of 4GB, 8GB, 16GB and 32GB, Kingston’s microSDHC cards use the new speed ‘class’ rating that guarantee a minimum data transfer rate for optimum performance with devices that use microSDHC.

Bijdrager
    johnkeates

Class 4, 4 MB/s. 2 GiB = 2048 MiB

2048 / 4 = 512 Seconden, wat op iets van 8.5 minuten uit komt.

Dit is een probleem met het bestand, je kaart of je bron (interne schijf), want 1 uur is niet echt normaal.
    Het probleem is niet in je SD controller te zoeken, behalve als je het probleem met alle kaartjes en formaten hebt.

Wat je zou kunnen doen is even formatteren naar HFS+ zonder journal. FAT32 kan je daarna testen als dat niet hielp. Nadeel is dat je dan geen bestanden van meer dan 3.99GiB kan maken op je SD kaart. exFAT is dan een betere keuze. NTFS heeft ook een journal, dus dat is voor SD kaartjes niet aan te raden.

Bijdrager
    MacDuncan

Thanks

ik ga eens testen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.