4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    bbqwerty

sd slot kapot – repareren of oplossing?

Beste iedereen,

Vanmiddag wou ik mijn foto’s overzetten op mijn Macbook pro ”13 2012, echter wordt mijn sd kaart niet meer herkent. Heb het ook even met andere kaartjes geprobeerd, maar ook die waren niet te zien op mijn laptop (niet in finder, niet op bureaublad en niet bij schijfhulpprogramma). Ook na 5 minuten ziet mijn macbook de kaarten niet.

Nu heb ik al gekeken of er stof in zit o.i.d., maar dat zit er niet. Ook heb ik met een doekje om een sd kaart de contactjes proberen schoon te maken in het sd-slot, ook dit mocht niet baten.

Heeft iemand wel eens problemen hiermee gehad en een oplossing gevonden? Eventueel kan ik volgende week even langs de Apple store in Amsterdam gaan. Verder heb ik geen apple care of andere verzekeringen. Zouden ze dit evengoed kunnen vervangen/repareren?

Ik kijk uit naar jullie advies, ik wil graag m’n foto’s weer kunnen bewerken:angel:

Bijdrager
    Targaryen

Heb je al gekeken in je systeem of je Mac de sd-kaartsleuf nog herkent?

Apple > Over deze Mac > Systeemoverzicht…

Bijdrager
    bbqwerty

Daar staat de SD-kaartlezer gewoon nog onder het kopje ‘hardware’
    Heb overigens niets veranderd aan mijn macbook qua software of hardware afgelopen tijd. Gewoon van de 1 op andere dag deed ‘ie het niet meer:(

Net ook SMC en PRAM reset uitgevoerd, maar ook dit heeft niet geholpen.

EDIT: Net hardware test van Apple gedaan, hier kwamen geen problemen naar voren

Bijdrager
    bbqwerty

Na wat priegelen met een tandenstoker en ongelooflijk hard zuigen aan het gleufje, doet ie t weer!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.