8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rick1988

sd ram upgraden van een early 2008 model

best mede appel fans:)

ik ben bezig om mijn early 2008 model van wat meer sd ram te voorzien.

nu weet ik dat deze imac ddr2 ondersteunt.

maar zou er ook er ook ddr3 inkunnen?

(deze word wat meer aangeboden namelijk)

m.v.g RV

Bijdrager
    SMTR

Google is je beste vriend…. Je had het antwoord zelf kunnen vinden in de tijd dat je je post hebt getypt….

Bijdrager
    SunKeeper

Moderator
    Night

Kort door de bocht gezegd dus: Nee, een DDR3 module past niet in een DDR2 slot.

Geblokkeerd
    Humain

je kan gewoon DDR3 kopen en met een figuurzaag of ijzerzaag een inkeping maken zodat hij in het slotje past.
    Even over de gehele geheugenmodule een dun laagje soldeertin aanbrengen zodat alles weer netjes doorverbonden is.
    Apple computers zijn “self-generating-memory-specifiers” en zullen er op technische wijze het soort RAM van maken wat het nodig heeft.
    Ook kan je Apple computer door het gratis te installeren “RAM Doubler” je RAM geheugen fysiek verdubbelen op de die van de chip en bandbreedte verhogen voor een betere dataflow.
    Waar je wel even aan moet denken is eerst de voeding van het net af haalt. Anders krijg je via de dubbele powerrail een te hoge ampere burst op de “self-generating-memory-specifiers” en vliegt deze direct in brand!!!

Bijdrager
    SMTR

Ik zou het lekker laten bij: Nee, werkt niet…

Bijdrager
    fixar

Je moet gewoon op zoek naar het juiste geheugen:

er zit ruimte in je iMac voor twee modules van het type:

200-pin PC2-6400 (800MHz) DDR2 SO-DIMM

In jouw iMac kan tot maximaal 6GB geheugen ( 2GB + 4GB) maar meestal wordt er voor budgettaire redenen gekozen voor 4GB (2 x 2GB)

bijvoorbeeld deze modules

Bijdrager
    Brombeer
    rick1988 op 22 januari 2015

(deze wordt wat meer aangeboden namelijk)

Rare denkfout. Je hebt immers maar een of twee reepjes nodig, om het even hoeveel er van iets anders wordt aangeboden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.