25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

SD naar SD 'kopieerapparaat'

Beste mensen,

aankomende april bevind ik mij in een zwaar gecensureerde communistische dictatuur. Gebruikelijk is om bij de grensovergang terug, de camera’s te checken op foto’s die zij niet leuk vinden dat ik die gemaakt heb. Natuurlijk idioot want wat je ook fotografeert geeft hier een slecht beeld, maar desalniettemin kan ik er helaas niks aan doen. Ik zou wel graag de beschikking hebben over mijn foto’s die ik in eerste instantie, wellicht een beetje stiekem, heb gemaakt. Nu zat ik te denken aan een soort SD-kaart kopieerdingetje. Heb gezocht, maar ik kan niet echt duidelijk een goede vinden, anders dan van een paar jaar geleden die ik nergens meer te koop vind. Kent iemand een dergelijk apparaatje dat nog te koop is en dat tevens niet zo heel erg opvalt;)?
    Mijn dank is groot!

Groet,

Maverick9898

Bijdrager
    johnkeates

Kan je dan niet beter gewoon de foto’s naar jezelf mailen? Of via een VPN of SSL verbinding uploaden naar een prive site…?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat zou kunnen, maar computers zijn niet toegestaan en ik heb in het land geen beschikking over een internetverbinding…..die hebben ze formeel gezien ook niet.

Bijdrager
    johnkeates
    Bijdrager
    Broer T.

Sommige dslr’s slikken twee geheugenkaarten waarop je heen en weer kunt kopiëren. Ik heb bv een Oympus E-5 met een CF en een SD-kaart. Misschien is dat een optie?

Inactief
    Anoniem

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen om welk land het gaat? Noord-Korea?

Bijdrager
    tarun

Waarom neem je geen tweede SD-kaart mee en wisselt die uit met de eigenlijke. Stop die in je schoenzool ofzo. Knappe jongen die hem vindt.

Moderator
    unSOUND

En daarom zoekt hij dus een SD-naar-SD kopieerapparaat. Een gejailbreakte iPhone of iPad kan dat feitelijk ook.

Bijdrager
    polansky

Lekker slim om dat online te zetten, zo’n vraag.
    Wit-Rusland of Noord Korea houdt je ongetwijfeld al een tijdje in de gaten.
    .
    Nu weten ze dus wie ze extra mogen controleren, bij vertrek.:confused:

Good Luck!

Bijdrager
    Broer T.

Wit-Rusland of Noord Korea houdt je ongetwijfeld al een tijdje in de gaten.

Kijkend naar de avatar zet ik in op de laatste.

Bijdrager
    Maverick9898

Het gaat inderdaad om de, zoals ze het zelf noemen, Democratische Volksrepubliek Korea, ofwel Noord-Korea.

@Broer T.: tsja, een hele nieuwe camera kopen vind ik ook wat;).
    @polansky: dank voor je medeleven, maar de Noord-Koreaanse overheid is erg druk met andere zaken;). Hoewel ze je in het land zelf goed in de gaten houden is het niveau waarmee ze dit soort dingen doen vrij beperkt. Ze zijn tevens compleet afgesloten van moderne communicatiemiddelen, ook de overheid. Ze gebruiken weleens Chinese hackers in spellen zoals Runescape, maar dat is meer om geld en gaat dan direct naar de Kims;).
    @tarun: dat was precies mijn plan, maar daar heb ik dus zo’n ding voor nodig!
    @unSOUND: wat bedoel je dan precies? Dan nog is het overigens geen optie: mobiele telefoons en iPads zijn ook verboden en worden ingenomen bij aankomst (neem ik dus ook niet mee;)).
    @johnkeates: dank je wel! Zelf ervaring mee?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Beetje flauw misschien maar kun je niet twee sd kaarten meenemen, de ene volschieten met foto’s die jij wil hebben en de andere af en toe in de camera stoppen om de voor het land wenselijke foto’s op te zetten?

Al weet ik niet hoe grondig ze zoeken naar een evt tweede of derde sd kaart en ook de info op deze kaarten willen zien…

Bijdrager
    Maverick9898

Dat vind ik niet eens een slecht idee: een nadeel is wel dat ik constant SD-kaartjes loop te wisselen. Dat gaan de gidsen wel opmerken, denk ik;). Nu controleren zij niet de kaartjes, maar toch…
    Desalniettemin goed idee, zeker als mijn SD-kaart kopieerplan in de soep loopt!

Bijdrager
    Welles

Ok, James Bond, komt ‘ie:

1. Alle foto’s die jij wilt schieten, schieten.
    2. Alle foto’s voor vertrek verwijderen van je SD-kaart.
    3. Na thuiskomst je foto’s terughalen met recovery-software.

Bijdrager
    Maverick9898

Ook dat is een goed idee: ik kan er natuurlijk ook aan denken om gewoon, als ze het vragen, de foto’s te verwijderen die zij willen en dan proberen met recovery software het thuis weer terug te halen. Heb je aan te raden (gratis) recovery software voor de Mac?

Bijdrager
    Broer T.

Onderschatten we ze dan niet een beetje? Als ik een Noord-Koreaanse douanebeambte was zou geen risico nemen en het hele SD-kaartje gewoon in de shredder plempen. Weg met die subversieve beelden! Opgeruimd staat netjes.

Laten die gidsen je trouwens wel staats-onwelgevallige plaatjes schieten?

Bijdrager
    k-the-ripper

En als het fout gaat ga je je eigen afvragen de eerstkomende 5 jaar in een betonnen hokje van 2×2 meter of het nou allemaal wel waard was.
    Je weet van te voren dat die landen er nu eenmaal dat soort praktijken op na houden, hoe erg het ook tegen je gevoel misschien ingaat, ik zou me er voor mijn eigen veiligheid gewoon aan houden.

Heel misschien heb je geluk dat als er foto’s gewist worden (desnoods de hele kaart) dat je toch het kaartje terug krijgt, kun je thuis altijd nog proberen om de handel terug te halen.
    Maar ik zou niet op een andere manier de ‘slimme’ jongen uit gaan hangen.

De nederlandse regering staat helaas niet echt hoog aangeschreven als het om hulp aan hun onderdanen aankomt in het buitenland.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee, want zo gaat dat niet. Ze mikken die zaken niet in de prullenbak en ze hebben al helemaal geen shredder;). Hoewel er een schrikbewind is, geldt dat niet voor toeristen. Ze hebben gewoon richtlijnen voor foto’s en daar moet je je aan houden. Als zij vinden dat die foto niet mag, kan je ‘m gewoon verwijderen, geen probleem.

Ja, dat laten ze toe, totdat ze het zien natuurlijk. Ze zijn dan minder blij en je hebt ook minder kans om op ‘meer’ plekken te komen. Op sommige plekken mag je helemaal niet fotograferen en dat ga ik ook niet doen;). Het gaat niet om mij, maar meer om de gids.

@k-the-ripper: ik ken de praktijken en behandelmethoden goed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken;). Ze zullen mij nooit in een cel gooien voor foto’s. Als je echt problemen krijgt, zullen ze je wellicht ‘vragen’ nooit meer terug te komen, wat erop neerkomt dat je de volgende keer geen visum krijgt, als ze dat nog weten…
    Het gaat ook niet om grafschennis foto’s ofzo: het is vooral armoede wat zij niet willen dat je ziet.
    Tevens is, hoe goed of hoe slecht de Nederlandse regering ook is met hulp aan onderdanen, hulp onmogelijk want Nederland heeft in zijn geheel geen diplomatieke betrekkingen met de DPRK.

Back 2 topic: weet iemand een goed recovery programma? Ik kan hier thuis wel uitproberen hoe dat moet: als het dan werkt, dan weet ik ook hoe ik ze eventueel terug kan krijgen.
    Wat ik online heb begrepen is dat je niet er nog meer foto’s op moet schrijven, wil je het kunnen recoveren? Kan je er wel foto’s afschrijven dan?

Moderator
    unSOUND

Bij mijn Nikon kun je op de camera meerdere mappen aanmaken, en zelf kiezen of de camera bij het afspelen van de foto’s alleen de laatste map laat zien, of alle mappen. Je kunt zo bepaalde foto’s naar een andere map zetten en die bij het spelen weg laten…

Bijdrager
    Maverick9898

Hoe doe je dat dan precies? Ik heb een Nikon P90: geen DSLR, helaas maar an sich wel een mooie. Doe je dat dan op de camera zelf?

Moderator
    unSOUND

Ja, dat zit op de camera zelf ( ik heb een D300s, dus wellicht zit het iets anders qua menu’s ), maar ik kan van map switchen bij het Opname menu > Actieve map. Bij het Weergave menu kun je bij Weergavemap kiezen voor ALL, of een specifieke.

Bijdrager
    jobz

Ik heb ook Nikon dslr. Daarop kun je ook foto’s verbergen. Of idd op tweede map zetten. En anders zou ik inzetten op recovery modus. Een d7000 heeft twee SD cardslots met mogelijkheid om exacte kopie te maken.

Bijdrager
    Maverick9898

Jongens, ik heb de oplossing gevonden: er zit inderdaad een functie ‘Hide images’ op. Ideaal! Dit gaat gewoon via het Nikon menu zelf en bij het afspelen zie je de foto’s dan niet. Overigens voor meerdere mappen is mijn P90 te beperkt;).
    Dank voor alle hulp!!

Bijdrager
    Broer T.

Maar waarom zou je eigenlijk nog een camera mee willen nemen? Op kimjongillookingatthings.tumblr.com hebben ze de mooiste al voor je verzameld:lol:

Bijdrager
    Maverick9898

Haha ja die zijn erg mooi! Maar zelf iets vastleggen is ook erg leuk natuurlijk;)!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.