6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Beech

SD-kaart Sony wordt niet gelezen in Mojave

Als ik de SD-kaart van mijn Sony HDR-SX900 in mijn iMac stop zie ik wel alle mappen, maar als ik de map PRIVATE met 3.9 GB mp4’s open is deze blanco. Ik kan vervolgens de SD-kaart ook niet verwijderen, omdat de Mac “bezig is”. Op mijn Mac Mini  met High Sierra en mijn pc met Windows 10 heb ik dat probleem niet. In de lijst met Mojave compatibel camera’s gaat deze niet verder dan HDR-CX740. Wat kan ik hier aan doen ?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Heb je de Finder al eens geforceerd gestopt?

Bijdrager
    nnsa

Stop je de SD-kaart echt in de Mac, of sluit je je filmcamera via usb aan ?

Misschien externe cardreader gebruiken of een alternatief Finder programma zoals bijvoorbeeld Path Finder, die ook instaat zijn om verborgen bestanden te lezen.

Bijdrager
    Beech

Ik stop de SD-kaart in de Mac. Vandaag is alles weer normaal. Kaart weer verwijderd, gaat goed. Weer geplaatst en het is weer hommeles. Ga de Mac maar eens opnieuw opstarten. En dan gaat het weer goed. Nog een keer verwijderd en geplaatst, geen problemen. De contacten zullen wel een beetje gecorrodeerd zijn, dus hoe vaker je plaatst en verwijderd hoe beter het gaat. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Bijdrager
    Beech

Foutje

Bijdrager
    Beech

Foutje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.