7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JaNiintendo

SD kaart (softwarematig)kapot?

Goeieavond, ik heb een Sd kaart die volgens mij niet goed is.

Het probleem zit zo: Hij staat op slot. Ook het kleine schuifje werkt niet meer. (Aan de zijkant van de SD kaart zelf)
    Dus hij blijft op slot staan. Dus ik heb met Disk Utility even gekeken:

Zoals je ziet kan ik hem ook niet meer repairen.

Deze SD is voor mij heel belangrijk. Dus is er een manier om de SD kaart nog te redden zonder gegevens kwijt te raken?
    Tenzij het echt moet ben ik er op bereid om data kwijt te raken.
    Wat ik graag wil:

1. De SD kaart repairen.
    2. Zodat ik bestanden erop kan zetten en er weer af halen.
    3. Zonder dat ik bestanden kwijt raak.

Groeten, Anton

Bijdrager
    Bianco

Als ie op slot staat kun je er niets naartoe schrijven, maar je kunt dan toch wel alle data eraf halen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Tsja, wat is nou precies je probleem? Als ‘ie op slot staat kan je altijd nog lezen, dus kan je het ook naar een nieuwe SD kopiĆ«ren. Die kosten geen drol meer tegenwoordig.

Bijdrager
    syltheboy

Ja, een 2 GB SD is tegenwoordig al voor minder dan een tientje te krijgen.:wink:

Bijdrager
    JaNiintendo

De bedoeling is om er een paar mappen van af te halen. Maar zonder succes.

Hij is o.a. voor mijn Wii maar die zegt dat de SD kaart niet te gebruiken is.

Bijdrager
    Bianco

Dat je schuifje niet meer werkt, wil niet zeggen dat het mechanisme om ‘m van slot te halen niet meer werkt. Wellicht pielen met een klein soort gereedschap?

Garantie heb je niet, je kunt ‘m natuurlijk ook volledig om zeep helpen, maar nu heb je ook niets.

Bijdrager
    JaNiintendo
    Bianco op 17 augustus 2010

Dat je schuifje niet meer werkt, wil niet zeggen dat het mechanisme om \’m van slot te halen niet meer werkt. Wellicht pielen met een klein soort gereedschap?
    Garantie heb je niet, je kunt \’m natuurlijk ook volledig om zeep helpen, maar nu heb je ook niets.

Aha, ja. Ik zal het proberen. En anders morgen ofzo een nieuwe halen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.