11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    hansv2

SD kaart niet zichtbaar

Ik heb een nieuw SD kaartje, Transend Jetdrive 128GB, in mijn macbook air (2014) geplaatst maar deze is niet zichtbaar. ik heb de laptop al enkele keren opnieuw opgestart, het SD slot met de stofzuiger uitgezogen en het kaartje een paar keer snel en langzaam geplaatst. Niets werkt.
    Een jaar geleden werkte het nog prima.
    Wie kan me helpen?

Bijdrager
    JJmac

Heb je de externe drive’s ook aangevinkt bij de voorkeuren, daar kun je kiezen als ze zichtbaar wilt hebben of niet.

Bijdrager
    hansv2

ja, heb ik aangevinkt.
    overigens is er niets mis met het kaartje. Op mijn macbook pro is deze gewoon zichtbaar.

Bijdrager
    jeroengreitemann

Andere SD kaart pakken die het wel doet op je air?
    Zo niet is die SD reader wellicht kaduuk.

D indrukken tijdens het opstarten voor een hardware test, kijken of daar wat uitkomt.

Bijdrager
    hansv2

Ik heb hier geen andere SD kaart bij de hand. Maar de hardware test leverde geen meldingen op. Twee keer uitgevoerd, een keer met en een keer zonder kaartje.

Bijdrager
    hansv2

nog iets vreemds. In de air valt het kaartje mooi in de slot. In de pro blijft hij een beetje uitsteken, ong 2a3mm. Voor alle duidelijkheid, in de pro werkt het wel!

de air

Bijdrager
    hansv2

de pro

Bijdrager
    iMad

PRAM reset of SMC reset uitvoeren.

Bijdrager
    hansv2

Ik heb de beide resets uitgevoerd. Geen succes.
    Maar ik ben inmiddels achter het probleem. Heel vreemd, maar de SD kan niet diep genoeg in de slot!! Ik heb een andere SD geprobeerd en die doet het prima. Totdat mij opviel dat die veel dieper in de slot ging.

Een oud kaartje gaat tot aan de “2” in de slot.

En het nieuwe kaartje is gewoon niet lang genoeg. Ik kan de zijkantjes er wel afsnijden maar dan krijg ik de kaart er nooit meer uit. Wel vreemd. Dat wordt dus omruilen.
    Bedankt voor alle hulp!

Moderator
    Night

Omruilen? Prima. Maar denk dan bij de aanschaf van een nieuwe kaart even aan de doorvoersnelheid:

Dit is de snelste 128/256GB SDXC kaart op dit moment (U3: burst leessnelheid tot 150MB/s, schrijfsnelheid tot 85MB/s) (SDXC support voor Macbook Air vanaf 2011 modellen)
    http://www.cameramemoryspeed.com/reviews/sd-cards/lexar-professional-1000x-uhs-ii-128gb-sdxc-memory-card/

Wat meer achtergrond info voor je:
    http://www.bhphotovideo.com/explora/photography/buying-guide/fastest-memory-cards-money-can-buy

Ik weet natuurlijk niet waar je de kaart voor gaat gebruiken, maar wat je er ook mee gaat doen: mijn ervaring is dat snelheid wel degelijk uitmaakt voor je gevoel hoe “snappy” e.e. werkt…

Bijdrager
    feek

Is het niet zo dat Transend Jetdrive verschillende modellen heeft voor verschillende Mac’s? De modellen voor een Air zijn niet compatible met de Pro en vv. Dus het kan wel kloppen dat hij het wel in je Pro doet maar niet in de Air.

zie hier

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.