3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

[Opgelost] SD formatteren met boot (mbr) FAT

Voor een Raspberry heb ik een SD kaart nodig met een Bootable fat partitie. Helaas (zie scherm) kan ik nergens bij deze kaart de partitie kiezen. Dus zodra ik wis zeg kan ik best fat aangeven maar geen Partitie met MBR en ik krijg dan alleen de mogelijkheid om de kaart te initialiseren maar dat gaat naar Mac OS

Er zaten reeds 2 blokken op, dat gebeurd kennelijk als je de kaarten al eens eerder hebt gebruikt op een raspberry.

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    proton

Hallo, ik heb ook een raspberry pi.

Probeer je sd kaart te formatteren met SD Card formatter. https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/

Daarna de software installeren.

Heeft bij mij gewerkt.

Bijdrager
    bonestaak

Okay, net opgehaald, hij is nu bezig, ik kreeg geen opties en kon alleen maar quick of gewoon format doen, niets van een (MBR) partitie kiezen.

En ja dat werkte meteen, enige wat ik nog even niet in de gaten had (of niet goed genoteerd) was dat ik op mijn iscsi op de Synology een gebruikersnaam en wachtwoord had gezet dus ik moest de tv kabel nog even omzetten om dat aan te passen. Na herstart kreeg ik een snelweg door de woestijn of zo en dat zal wel raspian linux zijn. (Ik heb altijd vanuit Macs terminal alles gedaan vroeger).

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.