3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerrit L.

sd card van 1 GB met 600 MB al vol?

Hi folks, ik weet niet of ik hier bij het juiste forum ben aangekomen maar ik zit met een probleempje….
    Ik heb een 1 GB card voor m’n palm zire 71 gekocht en daar 1 keer 600 MB muziek op gezet maar nu ‘denkt’ die card dat hij met 600MB al vol zit, ik weet niet of de fout bij deMac of bij de Palm zit maar het zal wel weer aan mij liggen.
    En voor de rest krijg ik nu mijn fotoos niet meer van de handheld naar de card, hij zal wel denken dat deze vol is.
    Formateren van de card wil ook niet helpen, hij blijft nu ±600MB, wie kan deze kneus even wat verder helpen, bvd. Gerrit L.

Bijdrager
    iJoost

Een 1 Gig kaart wordt altijd wat kleiner dan je dacht. Omdat het OS dat meet in machten van twee (1 Kbyte is 1024 bytes) en de media fabrikanten in machten van tien (1 Kbyte is 1000 bytes). Met name zodra de media groter worden wordt het percentage dat je daaraan “verliest” steeds groter.

Even rekenen… een 1 Gig (machten van tien) is zo’n 0,93 Gig (machten van twee.

Verder is er nog wat overhead voor folders, vrije ruimte administratie en dergelijk. En tot slot vergeet niet je prullenbak te legen terwijl de kaart erin steekt.

Maar 600 vind ik wel wat erg weinig.

Bijdrager
    MacbookTo

Misschien heb je niets aan mijn antwoord, maar is het wel een echt merkkaartje? Ik had nl. pas via internet 4 Memorysticks van Sony aangeschaft 4GB. Ze zaten in Sony blisterverpakking etc. Maar om een lang verhaal kort te maken, ze waren dus namaak. Zgn. fakes. Dat houdt in dat ze op zich wel goed kunnen zijn, maar veel minder gegevens kunnen bevatten. Bij mij liepen ze steeds vast en kreeg ik achter elkaar foutmeldingen. De originele Sony kon 40 minuten video opnemen en de fakes een minuut of 25!!!!!!! Toen ik ze met het echte kaartje vergeleek zag ik wel het verschil. Dus, kijk het kaartje eens na
    ik heb mijn geld teruggekregen!!!:D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.