19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    idier100

sd card macbook air.!!!!!

hallo, ik heb een macbook air 13” begin 2014 8gb ram en 128gb,
    ik heb nu van de 128gb nog maar 16gb vrij had nooit verwacht dat ik voor meer als 60gb foto’s en video’s had hij is nu gewoon nog even snel als normaal dat verwacht ik ook wel met 8gb ram, alleen vind het toch fijn om hem wat frisser te hebben dus ik ben van plan zo’n nifty adapter te kopen en een 128gb sd word hij hier trager van? omdat ik anders weer rond de 100 euro zit dacht ik die adapter voor 34,99 bij de apple store te kopen en ergens anders een ander 128gb sd kopen voor ook rond de 34,00 euro, zou dit kunnen zonder dat dit invloed op mijn macbook’s snelheid?
    de reden waarom ik het zo goedkoop mogelijk wil is omdat ik ook voor de iphone 6 64gb aan het sparen ben,
    alvast bedankt!

Bijdrager
    MacBermaster

Waarom sla je foto’s niet op in de cloud? iCloud, Google drive, dropbox, genoeg mogelijkheden. Qua kosten valt dat ook wel weer mee. Voordeel is dat je weer 60gb vrij hebt.

Bijdrager
    idier100

iCloud werkt alleen met wifi en ben vaak weg dus is lastig,

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De snelheid van zo’n SD-kaartje is flink wat lager dan de snelheid van de SSD in je MacBook. Maar daar merk je waarschijnlijk niets van, en zeker niet als je alleen je foto’s op de Nifty MiniDrive zet. Ze zullen misschien wat minder snel inladen in iPhoto/Foto’s, maar dat heeft verder geen invloed op OS X of je andere programma’s.

Ik denk echter niet dat je voor ~€30 een snelle micro-SD kan krijgen. Een echte snelle (90MB/s read, 60-90 write) kaart van 32GB kost al rond de €30. De SanDisk Ultra PLUS 128GB is al €100 en is nog niet eens zo snel (40MB/s read, 15MB/s write). Daar kan je alsnog prima mee werken, maar het inladen van een enkele foto (een 18MP JPEG’je is al zo’n 8MB) zal dan wel wat langer duren dan je nu misschien gewend bent.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Die micro-SD naar SD-adapter kan je nog overwegen, maar zo’n compleet merkloze micro-SD kaart van eBay zou ik voor geen cent vertrouwen.

Bijdrager
    belfortmac

Als je niet te beroerd bent om wat geld uit te geven, is snelheid geen probleem!.

@Waffie
    Ik heb bv een usb stick 260-240 write.
    Het kost wat, maar dan heb je ook wat:)

Bijdrager
    batu52
    Waffle op 23 april 2015

Die micro-SD naar SD-adapter kan je nog overwegen, maar zo’n compleet merkloze micro-SD kaart van eBay zou ik voor geen cent vertrouwen.

Dat dacht ik ook maar mijn vriend beveelde mij deze aan en hij werkt perfect heb 64 GB gekocht bij deze verkoper 3 maanden geleden

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat zegt nog niets. Die dingen zijn echt niet alleen maar voor de lol duur. Chinese ‘namaak’ is altijd hit-or-miss. Bij de een werkt het 5 jaar lang, bij de ander arriveren ze al kapot. De ander doet er 6 maanden mee en weer een ander kan ‘m na een week weggooien. Zeker als je er foto’s op gaat zetten (waarvan je sowieso een backup van behoort te hebben!) wil je wel iets wat betrouwbaar is.

Dat gezegd hebbende, hoe staat het met de performance van dat kaartje? Reads en writes onder de 30MB/s zou ik niet dulden, ook niet voor die prijs.

Bijdrager
    Rickje

Ik heb een 128gb SANDISK SD kaart icm de NiftyDrive. Werkt prima, alleen heb ik express mijn foto bibliotheek er niet op gezet. Vond dat veel te langzaam werken. Voor documenten en iTunes werkt ’t wel prima.

Het duurt gewoon lang om grote hoeveelheden foto’s (de iPhoto bibliotheek, 6 maanden geleden) te starten er er vervolgens in te werken.

Bijdrager
    TheBigZ

Deze dingen werken best goed: €80 voor 128GB.
    http://nl.transcend-info.com/Apple/jetdrivelite/

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  TheBigZ.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    The Jesus

Even door de onleesbaarheid heen gewerkt; Punten, comma’s en hoofdletters.

Waarom 60 GB foto’s op een Air? Backup die handel ergens en als je je foto’s wil bekijken bewaar dan schermresolutie versies op je Air.
    Ik ken mensen die 60MB Raw bewaren om op hun iPhone te laten zien. Onzinnig en zonde van de ruimte.
    Evenals films met gigantische codecs en supersurround geluid van 12GB per film.
    Een Air heeft een scherm van 1440 x 900 !!

Bijdrager
    Jeddes

…….nobody fucks with the Jesus……..:wink:

Bijdrager
    SIB

He trouwens, je hebt nu ook de JetDriveLite in 256GB;)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Zeg SIB, je bent net 7 uur lid en loopt nu in diverse topics die JetDrive ‘updates’ te verkondigen. Daarnaast link je naar Transcend dingen… Gewoon verknocht aan Transcend of spam?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    SIB

Hoi Waffle, nee hoor haha ik heb zelf pasgeleden een JetDrive gekocht.
    En ja oke ik heb ook een externe HDD van Transcend, can’t help it:)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Is goed hoor, het viel alleen een beetje op zo ineens.

Bijdrager
    anna66

@idier100

Niftydrive is prima,bijkomend voordelen: geen uitstekende delen en je verliest hem ook niet zomaar.

Bijdrager
    dngmns

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. de aanschaf van een Micro-SD kaartje. De situatie is als volgt:

Afgelopen zomer een nieuwe MacBook Air 13″ 128GB aangeschaft. Ik gebruikte de laptop in principe alleen voor studie, dus ik vond 128GB meer dan genoeg. Nu wil het zo zijn dat ik voor studie naar het buitenland vertrek, en mijn MacBook voor een paar maanden mijn primaire computer wordt. Daar waar ik ook af en toe wat videobestanden afspeel ben ik op zoek naar meer opslagruimte. De Nifty Minidrive leek mij een mooie oplossing.
    Toen ik dit topic tegenkwam heb ik de aanbevelingen van Batu52 (post #5) aangenomen, en zowel de sd-cardreader en zo’n cheapass Chinese SD-kaart via eBay besteld. Conclusie; er is niks mis met de card-reader behalve dat hij een klein beetje uitsteekt en dus iets minder mooi is afgewerkt dan de Nifty. Verder ben ik er al achter gekomen dat, i.t.t. wat de advertentie beweert, de reader maximaal 128GB SD-kaartjes aankan. Kan ik allebei mee leven dus voor mij een topkoop.
    Het Micro-SD kaartje daarentegen was voor mij echt een flop. Mijn doel is om voornamelijk videobestanden, met maximaal 1080p-kwaliteit, op te slaan op het Micro-SD kaartje, en ze vanaf daar af te spelen met XBMC/Kodi op de MacBook. Het Chinese kaartje bereikte maximale schrijf- en leessnelheden van respectievelijk 3,5 en 9,5MB/s. Dit bleek voor een film met een béétje kwaliteit veel te weinig.

Nu is mijn vraag; welke lees- en schrijfsnelheden zijn het minimum om voornamelijk 720p maar ook soms 1080p videobestanden af te kunnen spelen van een Micro-SD kaartje i.c.m. (een soort van) Nifty Minidrive?

Ik zat zelf te denken aan een 128GB Samsung EVO+ met schrijf- en leessnelheden van respectievelijk 20 en 80MB/s. Wat denken jullie?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.