19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

scroller van muis

het scrollen van mijn Apple-muis met balletje wil nog wel es weigeren. Misschien door vuil of zo. Hij reageert dan niet meer op mijn scherm. Kun je daar iets aan doen? Is er een soort onderhoud procedure voor de scrol muis van Apple? Het is dus het laatste type.

Bijdrager
    Nikita

De Mighty Mouse bedoel je?

Die heeft inderdaad wel vaker last van een blokkeerde scroll bal. Een oplossing schijnt het heel hard heel en weer rollen van het balletje op een schone, pluisvrije doek te zijn.

Bijdrager
    smoothly

Bijdrager
    Gies

De Mighty Mouse?!?! Het werkt soms om de muis ondersteboven te houden en dan het balletje rollen over een stoffen doek. Die van mij werkt soms ook niet. Dit is al mijn tweede want de eerste scrolde niet meer naa boven en heb toen een nieuwe gekregen.

Maar zoek voortaan want er is een hoop over geschreven hier….

Succes

Bijdrager
    smoothly

Bijdrager
    avanti

ok, dank jullie. Ik ga het es proberen. Het is een fijne muis die Mighty Mouse maar het scrollballetje is wel erg klein en fragiel.

Bijdrager
    GetaMac

Had ik ook last van, op den duur moest ik het balletje elke week schoonmaken om enigzins normaal te kunnen scrollen. Om een einde te maken aan mijn irritaties heb ik daarom een Razer Pro Solutions V1.6 muis aangeschaft. Deze muis is voor iedereen een aanrader, die de mighty mouse zat is! Het scrollen gaat prima, de muis (plus kabeltje) is in het wit en bovendien is hij uiterst precies.

Bijdrager
    Steff

Ziet er niet uit dat blauwe klotelicht! Maar waarom bestel je geen nieuwe? Garantie.

Bijdrager
    avanti

Ik vind het toch wel een aardig ding. Kost dat?

Bijdrager
    TonE

Ik heb al wat balletjes muizen versleten in mijn leven. Welke muis/merk dan ook, ze gaan allemaal vuil aanhangen en wat erger is dat de periodes waarna ze weer schoon gemaakt moeten worden steeds korter worden in de loop der tijd. Koop een optische muis en je bent van het gezeur af. Ik wil nooit meer iets ander iig.

Bijdrager
    avanti

adviseer es wat? model, merk?

Bijdrager
    TonE

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Ik heb momenteel een Logitech LX7 cordless in gebruik. 2 knops met scroll/clickweel.
    Bevalt uitstekend, gewoon te koop bij Dixons. Weet niet meer exact de prijs, ik dacht iets in de richting van 35 euris.

Bijdrager
    Nikita
    ”TonE”

Ik heb al wat balletjes muizen versleten in mijn leven. Welke muis/merk dan ook, ze gaan allemaal vuil aanhangen en wat erger is dat de periodes waarna ze weer schoon gemaakt moeten worden steeds korter worden in de loop der tijd. Koop een optische muis en je bent van het gezeur af. Ik wil nooit meer iets ander iig.

Het ging om het scrollwiel, niet om het balletje onderaan wat tegenwoordig een lampje is:)

Anyways, zonder dat ik het topic wil jatten, maar heeft iemand wellicht een goed alternatief / idee voor een Bluetooth muis? Ik heb zo ’s wat rond zitten kijken, maar het zijn schijnbaar alleen maar laptop formaat muizen, tenzij je de BT Mighty Mouse neemt. Maar die heeft weer z’n beroemde haperende scrolltepel.

Bijdrager
    TonE

Ah ok, verkeerd begrepen, ik heb zelf ook nooit zo’n ding gehad.
    Anyway, het probleem en de oorzaak zijn m.i. hetzelfde.:wink:
    Bovengenoemde bluetooth muis kan ik je van harte aanbevelen.

Bijdrager
    Bor
    ”Nikita”
    ”TonE”

Het ging om het scrollwiel, niet om het balletje onderaan wat tegenwoordig een lampje is:)

Anyways, zonder dat ik het topic wil jatten, maar heeft iemand wellicht een goed alternatief / idee voor een Bluetooth muis? Ik heb zo ’s wat rond zitten kijken, maar het zijn schijnbaar alleen maar laptop formaat muizen, tenzij je de BT Mighty Mouse neemt. Maar die heeft weer z’n beroemde haperende scrolltepel.

Je hebt ook nog steeds een wireless not mighty mouse!

Bijdrager
    GetaMac
    ”avanti”

Ik vind het toch wel een aardig ding. Kost dat?

€ 47,- bij Muizenshop.nl (Zie: http://www.muizenshop.nl/p/razer-pro-solutions-1600dpi-mouse/2372/ )
    Voor meer informatie over de muis, zie de site van de fabrikant: http://www.razerpro.com//index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=45

De optische sensor werkt overigens met infrarood licht en een leuk detail is dat de USB connector verguld is :wink: Met een resolutie van 1600 dpi is de muis ook bijzonder prettig voor het gebruik met Photoshop.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik heb mezelf ook verlost van de Mighty Mouse-ellende door een Logitech MX400 lasermouse aan te schaffen. Heerlijk ding!

Bijdrager
    Nikita
    ”Bor”

Je hebt ook nog steeds een wireless not mighty mouse!

Als je de ‘gewone’ Apple BT muis bedoelt; ik wil wel een scrollwiel d’r op hebben, dat scheelt me een hoop geklik en RSI :wink:

Bijdrager
    Bor

Aha, ik heb hier nog nooit problemen met de mighty mouse in de vaste versie.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.