8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    VLUGP

Scrollen in deelvenster pagina's van Indesign Cs4

Gaarne hulp bij het volgende:

Wij hebben dus problemen met het scrollen in deelvenster pagina’s van Indesign Cs4.
    Wij hebben op drie computers indesign Cs4. Op twee van deze computers (één oudere en één nieuwe) kunnen wij niet alle pagina’s zien in het deelvenster pagina’s. We kunnen ook niet naar beneden/verder scrollen. Ook ontbreken onderop de icoontjes van de prullenbak en de dupliceer-optie. Als wij het venster uitrekken (wat ook niet altijd gaat) over twee beeldschermen dan komen wij uiteindelijk wel tot het einde van de paginaserrie, maar dan ontbreken er weer in het midden pagina’s op de rand van het deelvenster.
    Op onze derde computer gaat alles tot nu tot goed en kunnen wij wel scrollen, zien wij alle pagina’s en hebben wij ook de icoontjes onderop. Twee van de drie computers zijn even oud (2011) en de derde is een halfjaar.

Hoop dat één van jullie ons kan helpen.

Met vriendelijke groeten van,
    Menno Vergunst

Bijdrager
    MouseMighty

Voorkeuren van InDesign al een keer hersteld? Werkruimte opnieuw instellen/configureren?

Bijdrager
    VLUGP

Dank voor je bericht MouseMighty, jammer genoeg heeft het geen verbeteringen opgeleverd. Zie in onderstaande printscreen, waarop je kan zien dat scrollbalk weg is en pagina’s van venster verdwijnen.

Bijdrager
    VLUGP

Weet iemand anders nog een oplossing?

Bijdrager
    MouseMighty

Adobe chat hulp? Ik zie ID in Windows omgeving, dan wordt het voor mij al wat lastiger.

Bijdrager
    VLUGP

Okee, jammer! Dank voor je hulp tot dusver.
    Groet van,
    Menno

Bijdrager
    macmaus

Even voor de volledigheid: hoe heb je de voorkeuren hersteld? Als je dubbelklikt op het programma-icoon en tegelijkertijd Shift-Option-Command-Control (Mac) of Shift-Ctrl-Alt (Windows) indrukt zou je een melding moeten krijgen of je zeker weet dat je je voorkeuren wilt verwijderen/herstellen.
    En heb je de laatste (CS4 is wel wat ouder, maar goed) updates geïnstalleerd?
    Het venster “loshalen” van je palet, dus er een zwevend palet van maken en dat proberen te resizen, helpt dat?

Bijdrager
    VLUGP

Hoi Macmaus en in eerste instantie MouseMighty,

Nou jullie zijn helemaal te gek! Het is gelukt hoor! Het venster los maken en resizen werkt niet, dat had ik al heel vaak geprobeerd. Ik heb me daarna een half uur de krinkels gedubbelklikt en met kramp in mijn linkerhand i.v.m. Shift-Ctrl-Alt gelijktijdig indrukken is het uiteindelijk toch gelukt. Jippie!

Ja inderdaad is CS4 een wat oudere versie, maar ja de nieuwe versie kost flink wat centjes en onze opdrachtgevers zijn toch wel heel hard bezig om zo min mogelijk uit te geven aan onze kennis en kunde. Maar dat zullen jullie ook wel herkennen.

Nou nogmaals bedankt! Super!

Groetjes van,
    Menno

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.