7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mel

Scrollbar website niet zichtbaar op IPhone en IPad

Ik heb op diverse pagina’s (home, nieuws) van de site http://www.bp-sat.com een scrollbar in een layer geplaatst.
    Op mijn Mac en op PC’s werken dit prima. De scrollbar is alleen niet zichtbaar als je de site bekijkt via een IPhone of IPad.
    Wie heeft voor mij de oplossing om dit wel zichtbaar te maken?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Ik ga eens kijken. Ik zie inderdaad geen scrollbar op de iPad.

Het valt me wel op dat je website er nogal sleutelgatterig uitziet. Tegenwoordig hebben de meeste schermen toch wel iets meer dan 800×600 pixels.

Bijdrager
    Cubix

Ooit eens een scrollbar gezien op je iPhone? Die dingen worden niet getoond op IOS.

Maar buiten dat zie ik niet in waarom je voor die website alleen een deel van de tekst toont, welke moet scrollen. Toon gewoon direct alle tekst en laat de gehele site scrollen zoals onemorething. Veel gebruiksvriendelijker!

Bijdrager
    Nick Nack

Ik moet zeggen dat het me ooit een keer gelukt is te scrollen binnen een frame op een iPhone, ondanks dat er geen scrollbalk tevoorschijn kwam.

Aha gevonden!

Open die site maar eens en scroll met twee vingers op die tekst! Dat wist je vast nog niet.:D

Bijdrager
    Pieterr

@Nick Nack: Bedankt voor deze tip. Die kende ik inderdaad ook nog niet.

Nadeel van deze aanpak (twee vingers scrollen) is wel dat je moet weten dat je de betreffende tekst ├╝berhaupt kunt scrollen. In het voorbeeld van de TS bijvoorbeeld blijkt dat nergens uit, en zullen mensen de twee laatste alinea’s dus niet zien…

Bijdrager
    iep

Daarom is de scrollfeature in iOS ook een designfout (het ligt in dit geval dus niet aan de website maar aan iOS). De gebruiker kan op geen enkele wijze zien dat er gescrollt moet worden. Daar moet ie maar proefondervindelijk achter komen. Hopelijk lossen ze dat probleem een keer op en zorgen ze er voor dat die manier van scrollen nooit en te nimmer in OS X komt te zitten.

Bijdrager
    mel

Hi allemaal bedankt voor jullie reactie… en Nick Nack thanks voor de tip!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.