11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Laiste

Scrollbalken in IE weg!

Is er iemand die weet hoe je ongewenste scrollbalken in IE weg kunt krijgen? Ik heb in mijn pagina een layer staan met tekst, welke bij ‘overflow’ ‘auto’ mee heeft gekregen, zodat er slechts aan een zijde een scrollbalk zichtbaar is wanneer de content groter is dan de layer. De rest van het frame heb ik meegegeven GEEN scrollbalken whatsoever te maken! Nu werkt dit in Safari prima, maar in IE blijven er rechts en onder steeds scrollbalken tevoorschijn komen die er niet mogen zijn…:

Iemand een idee/link/uitleg? Alvast bedankt!

Bijdrager
    diederik

Laat eens de code zien? of waar kan ik kunnen we het zien staan?
    Ik denk dat je je in de frame set -scrolling=”no”- moet zetten
    weet dat dus niet zeker

Bijdrager
    Laiste

Ow, het is gewoon op mijn eigen site: http://www.praatje.com

Vooral bij ‘kijkje’ zie je ze staan, maar ook bij de andere tabjes komen ze in IE voor…:( Ik heb het probleem wel eens eerder gehad, maar dus nooit echt opgelost… Ben nu wat houtje-touwtje dingen aan het pogen, maar het helpt allemaal niet veel…

Bijdrager
    XXX

misschien heb je iets aan deze pagina:
    http://www.l-c-n.com/IE5tests/overflow/

Bijdrager
    Laiste

Dankje, dat ziet er al redelijk veelbelovend uit… het zijn inderdaad wel de problemen die de kop opsteken met dat scroll/overflowgedoe…

Bijdrager
    tennapel

overflow genereert per definitie een scrollbar in IE.

Bijdrager
    Laiste

shit:(

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik kan je verder ook niet helpen met die scrollbalk in IE, maar ’t is wel een leuke site zeg! Lekker overzichtelijk ook :o

Bijdrager
    Laiste

Dankjewel hoor! *blooz* Das altijd leuk om t e horen, als ik ooit nog eens een IE oplossing bedenk, post ik hem nog! Ik ga er hard mijn best op doen!

Bijdrager
    hansenonline

in mozilla op win98 kreeg ik ook een horizontale balk te zien en in safari thuis is het weg.
    denk dat het met windows te maken heeft.

daan.

Bijdrager
    Laiste

ja, of de combinatie windows en IE… al loopt het op osx met IE dus ook niet helemaal lekker, maar ja… zo te zien valt er dus weinig aan te doen en dat is erg jammer…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.