3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Aka Flierik

Scrollbalk (toevoegen bladwijzers in bladwijzerwerkbalk Safari)

Hi, ik heb een vraagje over het toevoegen van een bladwijzer aan een map in de bladwijzerwerkbalk.
    Ik heb heel veel bladwijzers en gebruik daarvoor de bladwijzerwerkbalk, met daarin mappen en submappen. Als ik een bladwijzer wil toevoegen moet ik in Safari dus in een lange uitgeklapte lijst naar de goede map zoeken.
    In Firefox gaat dat lekker snel doordat je de hoofdmappen (op de balk zelf) kan open- of dichtklikken. Zo kan je snel de goede map vinden. In Safari onder OSX zie ik geen mogelijkheid om de mappen in te klappen, ze staan altijd uitgeklapt zodat ik alle mappen en sub(sub)mappen moet laten langskomen voordat ik de goede map vind. Dat zijn er heel erg veel.
    In Safari voor Windows heb je dan tenminste nog een scrollbar die het zoeken iets makkelijker maakt. Maar onder Lion is er geen scrollbar in de bladwijzerbalk en kan ik alleen maar onder aan het scherm op het driehoekje gaan staan en dan wachten tot de goede map naar boven komt. (Ik kan ook vegen maar dat werkt hierbij voor mij niet zo lekker.)
    Ik ben erg benieuwd of er een mogelijkheid is om de mappen toch dicht te klappen op het eerste niveau, of misschien dat je een andere tip hebt voor mijn ‘probleem’.

bvd, RobB

Bijdrager
    tarun

Als je een bladwijzer toevoegt met commando-D dan kan je de eerste letters typen van de map die je zoekt. Meestal zit je dan bij de goede map.

Bijdrager
    Aka Flierik

tarun, bedankt en goeie tip. Ik ga het eens uitproberen, maar ik heb zoveel (sub)mappen dat ik vaak niet zal weten hoe de map precies heet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.