11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lustigson

Scroll-snelheid Mighty Mouse wijzigen; zijknoppen doen niks

Mensen, ik heb sinds gisteren een Mighty Mouse. Erg blij mee, maar toch… een paar problemen.

Allereerst lijkt het erop of ik de snelheid van de scrollbal niet kan wijzigen. Hij gaat pijlsnel en alleen als ik me goed concentreer, scrollt het zaakje wat langzamer. De schuifknop bij de muiseigenschappen helemaal naar links keilen, helpt helaas niet. Iemand een idee?

Allertweedst werken de zijknoppen niet. Ik hoor wel een klikje als ik ze tegelijk indruk, maar er gebeurt verder niks. In de muisinstellingen heb ik verschillende dingen geprobeerd — alle vensters tonen e.d. — maar helaas, geen uitkomst. Help!

Ten slotte: het lijkt erop of de onderkant van mijn Mighty Mouse-exemplaar niet helemaal vlak is. Als ik ‘m op mijn bureau heb, kan ik ‘m heen-en-weer bewegen, zeg maar. Tik-tik, tik-tik. Hebben jullie dat ook of heb ik een maandagmorgenexemplaar gekregen?

Bijdrager
    Caddy

Heb je de meegeleverde cd al eens door je mac gehaalt ?
    dan gewoon bij je preferences en dan Mouse..

Bijdrager
    maarten20

Allereerst lijkt het erop of ik de snelheid van de scrollbal niet kan wijzigen. Hij gaat pijlsnel en alleen als ik me goed concentreer, scrollt het zaakje wat langzamer. De schuifknop bij de muiseigenschappen helemaal naar links keilen, helpt helaas niet. Iemand een idee?

mmmm, telefoon applecare wellicht

Allertweedst werken de zijknoppen niet. Ik hoor wel een klikje als ik ze tegelijk indruk, maar er gebeurt verder niks. In de muisinstellingen heb ik verschillende dingen geprobeerd — alle vensters tonen e.d. — maar helaas, geen uitkomst. Help!

De twee zijknoppen zijn geen knoppen;) Daarmee kun je de muis knop ingedrukt houden en de muis optillen!

Ten slotte: het lijkt erop of de onderkant van mijn Mighty Mouse-exemplaar niet helemaal vlak is. Als ik ‘m op mijn bureau heb, kan ik ‘m heen-en-weer bewegen, zeg maar. Tik-tik, tik-tik. Hebben jullie dat ook of heb ik een maandagmorgenexemplaar gekregen?

Je is bureau wellicht krom? En anders, applecare;)

Bijdrager
    maarten20
    ”Caddy”

Heb je de meegeleverde cd al eens door je mac gehaalt ?
    dan gewoon bij je preferences en dan Mouse..

Mighty Mouse wordt volgens mij standaard ondersteund door macosx!

Bijdrager
    Lustigson
    ”maarten20″

Je is bureau wellicht krom? En anders, applecare;)

:P

Ik heb de software inderdaad geïnstalleerd. En met de instellingen heb ik verschillende dingen geprobeerd, maar dat bood geen soelaas.

Even bellen, dus?:roll: :|

Bijdrager
    Almerrrrr

Heb je als je bij de systeemvoorkeuren kijkt wel de mighty mouse staan dus kun je daar de eigenschappen van alle knoppen aanpassen??
    of zie je een normale muis???

Bijdrager
    Quaint
    ”maarten20″

De twee zijknoppen zijn geen knoppen;) Daarmee kun je de muis knop ingedrukt houden en de muis optillen! )

Als ik die van mij tegelijkertijd indruk, krijg ik toch echt exposé hoor! (in te stellen onder systeemvoorkeuren: toetsenbord & muis).

Aljo

Bijdrager
    Lustigson
    ”Almerrrrr”

Heb je als je bij de systeemvoorkeuren kijkt wel de mighty mouse staan dus kun je daar de eigenschappen van alle knoppen aanpassen??
    of zie je een normale muis???

Ja, ja en nee.;-)

Ik heb gisteravond m’n MM aangesloten en direct de software erbij geïstalleerd. Vervolgens moest ik opnieuw opstarten, dus een heftige installatie, zeg maar. En nu zie ik netjes alle instellingsmogelijkheden voor linker- en rechter knop, scrollball en zijknoppen.

Bijdrager
    Buzz

Maarten20: Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de Mighty Mouse heeft wel degelijk zijknoppen. Nou ja, er zit een sensortje onder die zijvlakjes, die als één knop kunnen werken. En de Mighty Mouse is nieuwer dan Tiger, en wordt dus niet standaard ondersteund op een schone Tiger installatie.

En Lustigson: Als je Mighty Mouse echt krom is moet je er natuurlijk gewoon mee terug en inruilen voor een nieuwe. Verder klinkt het alsof er ook iets fout is met de installatie van de Mighty Mouse software op je systeem. Heb je het al eens geprobeerd nog een keer te installeren? Te herstarten? Aan de andere kant, misschien heb je wel toevallig een kapotte muis te pakken.

Bijdrager
    Lustigson

Net de technische dienst aan de lijn gehad. Die adviseerde me te controleren of ik met een andere muis de scrollsnelheid wél kan aanpassen. En zo niet, dan de muis gewoon terugsturen en wachten op een nieuwe.

Bijdrager
    Lustigson

Vreemd. Met een gewone muis kan ik de scrollsnelheid blijkbaar ook niet beïnvloeden. Herkennen jullie dat ook?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.