7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ivdz

script voor iTunes Windows

Ik ben op zoek naar een windows script dat alle nummers die in iTunes\Media staan mar die NIET in mijn iTunes bibliotheek zitten, selecteert. Een dergelijk script bestaat op de website van DougScripts maar is enkel voor Apple beschikbaar. Ik zoek hetzelfde script voor iTunes windows. Heeft iemand het, of weet iemand waar ik het kan vinden.

Probleem is ontstaan bij mijn vroeger (lees: onervaren) gebruik met iTunes waarin ik een aantal nummers heb geïmporteerd die ik niet mooi vond. Ik heb ze destijds verwijderd, maar enkel uit de library en niet permanent. Nu staand ie nummers dus her en der verspreid op mijn NAS, maar het is lastig zoeken tussen 1TB ALAC’s ! Mocht genoemd script niet bestaan, heeft iemand ene goede workaround om de tracks te lokalizeren ? Dank, Iver

Bijdrager
    reejman

Je kunt eventueel alles weer importeren.
    iTunes op datum toegevoegd selecteren en dan zo zie je alle nummers die je eerst niet had geïmporteerd in iTunes. Dan gewoon delete en dan bestand mee verwijderen, via iTunes.

Bijdrager
    Ivdz

dankjwel Reejman, dat is inderdaad een optie. Als ik dat doe, neemt iTunes dan alle metadata (groeperingen, albumart, etc …) mee ? Ik heb daar erg veel tijd in gestoken

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Krijg je dan geen dubbele vermeldingen?

Bijdrager
    Ivdz

Die krijg je inderdaad, maar wat ReejMan suggereert is om na de import te sorteren op “datum toegvoegd” en al het oude dan definitef te verwijderen. De dubbels zijn er dan uit. Mijn “concern” is alleen of ik neit al mijn metadat kwijt ben als ik opnieuw alles toe voeg. In die metadat is ontzettend veel energie gestoken

Bijdrager
    reejman

Nee, als je deze metadata met iTunes gecreëerd hebt blijft alles gewoon behouden.
    Als je er helemaal zeker van wilt zijn, kun je eerst vijf nummers importeren, en kijken bij die vijf nummers of er niets gewijzigd is.

Bijdrager
    Ivdz

bedankt Reejma; Ik ga je tip proberen ….. bedankt voor je hulp !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.