13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    vishaakje

Script voor beperkte inschrijving

Ik heb me al helemaal gestoord gegoogled en gezocht maar niet gevonden:(

Wat ik zoek:

Een simpel scriptje waar mensen zich kunnen inschrijven op een ‘event’ waar maar een beperkte toegang voor is. Dus je ziet “nog 10 beschikbaar” en zodra iemand zich inschrijft (liefst met e-mail bevestiging) zie je “nog 9” beschikbaar.

Heb ook niet echt een goed idee hoe je dit in het engels zou moeten omschrijven, vandaar dat ik niets vindt. Volgens mij moeten er zat van dit soort scripts zijn. Zat al te denken aan een shopping cart met een beperkte hoeveelheid stock of inventory. Maar tot nu toe niets kunnen vinden, misschien iemand hier met een geniaal idee? :apple:

Bijdrager
    iJoost

Zelf maken? Toch een beetje armoede dat gepruts met “scriptjes” van internet.;-)

Bijdrager
    ieperlingetje

Zo moeilijk is dat toch niet ? Maak een tabel aan, voeg records toe wanneer de gebruikers posten, en tel het aantal records die in de tabel staan , dan doe je 10 – (aantal records in tabel) en je hebt resultaat. Waarom je voor zoiets een script gaat opzoeken ipv zelf gaan schrijven, begrijp ik niet echt.

Bijdrager
    palahala
    ”vishaakje”

Heb ook niet echt een goed idee hoe je dit in het engels zou moeten omschrijven

Misschien “RSVP script”?

Bijdrager
    vishaakje

al die scripts schieten idd niet echt op, dan maar zelf aan de slag. *zucht*:)

Bijdrager
    Jello

Als je zelf onvoldoende kennis hebt of je te lang gaat bezig zijn met alles uitpluizen (wat steeds beter is dan andermans scripts van internet blindelinks gebruiken) kan je het ook nog uitbesteden aan een scriptkid ofzo

Bijdrager
    palahala
    ”vishaakje”

al die scripts schieten idd niet echt op

Dan “free online rsvp” misschien…?

Bijdrager
    vishaakje

Gaat me wel lukken, heb alleen geen zin om de hele mikmak te schrijven:)

Form validation, spam beveiliging, etc etc etc :x

Bijdrager
    Jello
    ”vishaakje”

Gaat me wel lukken, heb alleen geen zin om de hele mikmak te schrijven:)

daarom kan je bv uitbesteden aan iemand die kind of framework heeft op spam beveiliging, mailadres validatie, email bevestiging etc

Bijdrager
    vishaakje

mee eens, maar voor een onbetaalde klus ga ik dat niet doen natuurlijk:)

Bijdrager
    palahala
    ”vishaakje”

;-)

Bijdrager
    vishaakje

:P haha, doe m’n best

Bijdrager
    MichMich

Als je het toch gaat bouwen, bouw het dan netjes met Classes, zodat je de volgende keer niet de zelfde frustratie hebt, maar gewoon je Database, Form validation en Spambeveiligings Class uit de kast kunt trekken….;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.