5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    svdf

script starten bij openen van programma

is het mogelijk om een script te laten starten als ik een programma open? Ik heb bijvoorbeeld mijn itunes library op een schijf in een andere computer staan (omdat ik een mac mini heb, en mijn library dan bijna mijn volledige schijf inneemt…) Maar die computer staat niet altijd aan. Dus automatisch een server starten bij het opstarten zit er niet in.

Dus als ik mijn ipod aankoppel start hij itunes, maar omdat de server dan nog niet aangesloten is gooit hij mijn ipod leeg. Niet handig. Dus ik wil dat als itunes opstart er een scriptje opstart die mij verbind met de goede server. Het scriptje heb ik al, nu alleen nog er voor zorgen dat hij altijd opstart als itunes opstart…

of denk ik nu op een hele kromme manier en is daar een veel betere oplossing voor?

Bijdrager
    Oupro

Je zou in Automator een script kunnen maken die eerst jouw script uitvoert en daarna iTunes opstart.

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt ook proberen iTunes te vragen je iPod niet meer leeg te gooien natuurlijk…..

Bijdrager
    Leander

[code:1:79caaa6ce6]
    <Hier jouw script plaatsen.>

delay 5 –of zelf een andere vertragingswaarde instellen
    tell application "iTunes"
    activate
    end tell
    [/code:1:79caaa6ce6]

Koppel het script door middel van Quicksilver (Custom triggers) aan een sneltoets. Zou moeten kunnen werken.

Bijdrager
    svdf

het is me gelukt! met automator… ik had eerst alleen maar “get specified servers” gebruikt, maar daar moest natuurlijk “connect to servers” achter;)

thanks

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.