5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

script editor start en gelijk crash/BeachBall.

Probleempje,

Nadat ik de compileer knop klikte van de ScriptEditor crashte de app en kreeg de spinning beach ball ( vreemd omdat de ik alleen een regel als commentaar maakte ).
    Bij herstart van de SE gelijk de beachball.
    Cache verwijderd, de tmp files uit iCloud verwijderd ( lees gekopieerd naar desktop ), ctrl start, alt start, shift start de documenten worden geopend en de BBall.

waar staan de bestanden?
    hoe te starten als nieuw/clean?
    nog ergens een cache?

graag, heel graag een tip

Bijdrager
    Shmoo

Staat de app in de programma’s folder of ergens anders op je HD?

Bijdrager
    lord anubis

In de Hulpprogramma’s folder.

Bijdrager
    Verwijder

ScriptEditor heeft bij mij ook kuren. Het is net zo wiebelig als Xcode. Als ScriptEditor crasht dan worden de volgende keer de documenten weer geopend en bij mij staat iCloud uit, ik heb het ook nooit aan gehad.
    In mijn Librarymap blijkt een map “Saved Application State” te zitten met daarin per applicatie een mapje. Als ik die van ScriptEditor weggooi dan start hij weer fris op. Met Shift ingedrukt opstarten werkt bij mij ook, er worden dan geen documenten geopend.

Bijdrager
    lord anubis

Bedankt Willemien,

Gelukt.
    na het verwijderen startte het op. Was tijdelijk onder een andere account verder gegaan.
    Heb wel de inhoud van iCloud even gekopieerd naar desktop.
    Ik heb juist voor die reden iCloud aanstaan omdat het tussen tijds ook daar mijn onschatbare code neer plant. ;-P
    maar heb daar geen verdere documenten of zo op mijn dev machine.

Wel apart dat het sommige scripteditor saved state mappen, gemaakte script namen bevat in de map naam en bij andere weer een cijfer/hash code en weer ander weer anders.

Vraag me af waar Apple de afgelopen jaren mee bezig is, alles is tegenwoordig half af. En zo heerlijk vaag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.