5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MacMiep

[Opgelost] Mojave Screenshot: hoe thumbnails uitzetten?

Er verschijnt eerst een preview rechtsonder ter grootte van twee postzegels. En daarna pas verschijnt ie op het bureaublad.
    Daar zit dus tijd tussen en ik heb al een paar keer gehad dat de strandbal in beeld kwam.
    Want ik maak nogal snel screenshots achter elkaar, soms.

Nou moet ik wel toegeven dat ik de slagschaduw er altijd uitlaat met een Terminal commando. Scheelt nabewerken.

“defaults write com.apple.screencapture disable-shadow -bool true
    killall SystemUIServer”

Maar dit is niet leuk!

Bijdrager
    nnsa

Met Cleanshot en SnagIt gaat het een stuk beter…

Overigens is er geen verschil bij CMD+Shift+4 t.o.v. vorig systeem. Dat ontstaat pas bij CMD+SHIFT+5

Bijdrager
    McPim

Jawel er is wel een verschil, ook met CMD+SHIFT+4 zie je de thumbnail nu en voorheen niet, tenzij (en dat is de oplossing voor MacMiep) je die ‘Show Floating Thumbnail’ optie uitzet in de screenshot toolbar. En die toolbar zie je met de nieuwe CMD+SHIFT+5 optie.

Bijdrager
    Shmoo

Met CleanShot kun je het thumbnail gedoe ook uitzetten, of meteen openen in de Annoteer-modus na het nemen van een screenshot.

En je kunt ook je eigen achtergrond instellen of icoontjes/bestanden op je bureaublad verbergen. Het schaduw gedeelte van de vensters kun je (nog) niet uitvinken als optie, maar ik durf te wedden dat als je de developer dit vraagt als feature request dat hij het zal overwegen om toe te voegen. Ik heb al een stuk of 6 verbeterpunten doorgegeven in een paar dagen tijden daar zijn er al heel wat op de roodmap komen te staan voor toekomstige updates.

Bijdrager
    MacMiep

McPim had de oplossing! CMD+SHIFT+5 en dan de thumbnail uitzetten.

Thanx!

@Schmoo: tot nu toe werkt het Terminal commando nog steeds, ben niet zo van de extra appjes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.