16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

Screenshot van dvd?

Beste mac users,

Voor wat beeldbewerking, wil ik een paar screenshots gebruiken van een dvd die ik afspeel. Hoe kun je screenshots precies een screenshot maken?

Ik had al :apple: +shift+3 geprobeerd, maar dat werkt hellaas niet.

(sorry dat ik deze topic hier neer zet, ik weet niet precies waaronder ik het het beste qua screenshots kan posten).

Bijdrager
    AmpelMac
    Bijdrager
    sedikit

Een screenshotprogrammaatje openen. De dvd op “pauze” zetten. Fotograferen!
    Het gemakkelijkste en mooiste programmaatje is SnapNdrag ,gratis : http://www.yellowmug.com/

Bijdrager
    Sunneh
    ”AmpelMac”

Snapz Pro
    http://www.AmbrosiaSW.com/utilities/snapzprox/
    succes

Voor deze moet je na een periode betalen…

Bijdrager
    computer space

DVD afpelen in VLC. Kun je gewoon Ctrl-Shift-3 gebruiken!

Bijdrager
    Hanhart

Met het programmatje DVD capture

Bijdrager
    aaike

Ik dacht dat dit niet werkte met Apple’s DVD player, maar probeer anders eens met VLC of MPlayer.

Bijdrager
    Sunneh

Danke zuider buurland (en natuurlijk de nederlanders hiero :))

Ik zal het eens gaan proberen!

Bijdrager
    danielpunt

Ik weet niet of het op een mac ook zo is, denk van niet.
    Maar op een windows computer is het met prntcsrc + alt of control [sub]of was het shift:oops: [/sub]

Bijdrager
    astroboy

onder VLC :apple: + shift + 3 doen

tadaaa:mrgreen:

Bijdrager
    Vin

en kan t met snap n drag ook?

Bijdrager
    AmpelMac

Over het betalen voor Snapz Pro:

Volgens mij werd Snapz Pro meegeinstalleerd vanuit mijn OS X Installer, als onderdeel van de bundel. Graphic Converter werd ook op die manier mee-geinstalleerd. Maar wellicht dat het nu anders is. Ik heb het in ieder geval niet extra geinstalleerd en ik gebruik het al sinds 10.2 zonder problemen.

Bijdrager
    iRik

Ik had daar ook ooit is problemen mee totdat ik VLC had waar ik gewoon :apple: + shift + 3 kon doen:D

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”muffin.”

Ik weet niet of het op een mac ook zo is, denk van niet.
    Maar op een windows computer is het met prntcsrc + alt of control [sub]of was het shift:oops: [/sub]

Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    DEform

Kan je niet gewoon op pauze zetten, dan niet schermvullende, maar normale grootte kiezen, en dan met schermafbeelding een venster-foto maken?

Dan heb je toch een HQ-tiffje, waar je het randje nog vanaf kan photoshoppen

kost niets, geen extra progjes nodig

Bijdrager
    tiny

Alle cap-methoden werken NIET. Dit is beveiligd. Goed bedoeld maar als jullie eerst zouden proberen alvorens in deze draad gaan lopen roepen, zouden jullie zien dat het niet werkt. De enige methode (volgens mij) die werkt, is die die Hanhart noemt. Met het speciale programmaatje: DVD Capture. Mogelijkerwijs VLC ook. Dat heb ik alleen zelf nog nooit geprobeerd.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.