10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Metssr

screenshot, maar dan film

Hallo community,

Ik ben op zoek naar een app die als film kan opnemen wat ik op het scherm doe. Je weet wel zo’n filmpje die al die YouTube maken voor de filmpjes met uitleg van een computergame.

Ik heb (nog) geen idee waar ik moet zoeken.

uitaard voor de MAC.

Bijdrager
    Shmoo

QuickTime zou dat kunnen in essentie, zonder features en poespas.

Het lijkt mij sterk dat YouTubers zoiets gebruiken. Zij zullen denk ik toch betere screenrecording apps installeren. Als je daar op zoek zal je er wel een aantal vinden.

Bijdrager
    McPim

Of Shift-Command-5, nog makkelijker. Dit, en ook Quicktime, is gratis en zit standaard op je Mac. Voor beide opties hier de uitleg:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208721

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    r.heijma

Shift-Cmd-5 werkt perfect

Bijdrager
    artyr

Heb ik ook een keer gedaan met quicktime.

Let dan wel op hoeveel beelden je opneemt (framerate meen ik) want anders krijg je gigantisch grote bestanden.

Ik had het gedaan met 2 beeldjes per seconde als ik me goed herinner maar dat was voor uitleg van software ik zie net dat je het voor games wilt doen dus dat zal wel anders zijn.

Jack.

Inactief
    Anoniem

Misschien is er wel een joetjoep filmpje waarin dat wordt uitgelegd 🤓

Bijdrager
    Metssr

<p class=”cite”>nnsa op 23 december 2019 om 14:08</p>
    Screenflow 9, dan heb je ook wat

Haha, dat zal best, maar ik ben niet van plan een professioneel kanaal op te gaan zetten.

Ik ga die Shift-Command-5 nog maar eens proberen. Moet alleen nog zien te onthouden hoe ik dan het filmpje moet stoppen, want eenmaal opnemend zie ik het minischermpje niet meer.

Bijdrager
    McPim

Command-Control-Esc, en als je kort van geheugen bent: er verschijnt ook een ‘stop’ symbool in de menubalk.

Inactief
    Anoniem

Haha, dat zal best, maar ik ben niet van plan een professioneel kanaal op te gaan zetten.

Vermeld dat dan voortaan even in je vraag.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.