14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

screenshot in JPEG2000

een screenshot (apple-shift-3) wordt als JPEG2000 opgeslagen, bestaat er een mogelijkheid om deze (standaard)instelling in JPEG te wijzigen want een JPEG2000-afbeelding kan ik onmogelijk in Photoshop openen

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”verhoevenw”

een screenshot (apple-shift-3) wordt als JPEG2000 opgeslagen, bestaat er een mogelijkheid om deze (standaard)instelling in JPEG te wijzigen want een JPEG2000-afbeelding kan ik onmogelijk in Photoshop openen

bij mij staat ie op png (standaard?), nooit gewijzigd..

Bijdrager
    verhoevenw

neen, weet ik trouwens niet waar ik dit zou kunnen doen;-)

Inactief
    Anoniem

In Jaguar en Panther werd een screenshot standaard als PDF opgeslagen, sinds Tiger als PNG.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

in terminal: defaults write com.apple.screencapture type XXX

en daar kan je jpg, png etc. invoeren. Op de plek van XXX

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Rimsic”

in terminal: defaults write com.apple.screencapture type XXX

en daar kan je jpg, png etc. invoeren. Op de plek van XXX

wordt het hiermee ook daadwerkelijk opgeslagen als jpg, of wordt er alleen maar een andere bestandsnaam aan gegeven?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

opgeslagen, ik heb dit ook een keer veranderd maar niet via de terminal, ik heb geen idee waar ik het toen veranderd heb.

Bijdrager
    error

Met TinkerTool is het ook makkelijk aan te passen in een hele lijst van bestandsformaten:

http://www.bresink.com/osx/TinkerTool.html

zie: http://www.bresink.com/osx/0TinkerTool/Images-en/3General.png

Bijdrager
    verhoevenw

iedereen van harte bedankt voor jullie bereidwillige hulp – ondertussen is mijn probleem met behulp van TinkerTool verholpen
    @error hartelijk bedankt voor de zeer waardevolle tip (na de aanpassing via TinkerTool en een herstart, maak ik nu JPEG-screenshots a volonté;-) nog een fijne avond

Bijdrager
    Turbanus

Heeft dus niets met beeldbewerking van doen. Maar wel met Overige software, die de TS uiteindelijk heeft geholpen…..

Bijdrager
    1984

Save screenshots in this folder:…..KLIK

Bijdrager
    sypie

En ik zag gisteren/eergisteren eenzelfde vraag voorbij komen. Het is zelfs zo dat het antwoord hiervan in de tips en tricks staat.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”1984″

Save screenshots in this folder:…..KLIK

is het shareware?

Inactief
    Anoniem
    ”TurkishDelight”

is het shareware?

If you like it, and decide to keep it, all we ask is that you pay a small $2 shareware fee. (A PayPal link is provided.)

Lees… mijn vriend.:wink:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.