7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

Screenshot in andere site opnemen toegestaan?

Beste allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met een website te ontwikkelen over internet voor mijn werk (klinkt vaag maar ik mag nog niet teveel over het onderwerp zeggen).
    Nu wil ik in deze website op verschillende plekken een tiental screenshots plaatsen van verschillende online bezigheden.
    Denk hierbij aan screenshots van:

World of Warcraft
    MSN
    Tweakers.net
    One more thing
    Enz.

Nu vroeg ik me echter af of ik (voornamelijk van de websites) hier toestemming voor nodig heb? Ik kan helaas niet aan bronvermelding doen maar dit lijkt me ook niet noodzakelijk aangezien het logo vol boven aan de pagina staat.

Toch wil ik gedonder voorkomen. Wat denken jullie?

Groeten,

ATT

Bijdrager
    LighScan

Daar heb je geen toestemming voor nodig. Die sites staan op het internet en zijn bovendien voor iedereen toegankelijk… Daarbij, je steelt geen inhoud van die sites en trouwens, je maakt nog is gratis reclame voor hen ook.:D

Nee, je gaat geen enkele boze webadmin aan je emailadres krijgen. :wink:

Edit: het is wel een ander verhaal als je een deel van een site “screenshot” die niet voor iedereen toegankelijk is.

Bijdrager
    ATT

Wat echter als je de site betrekt in 1 van de negatieve randverschijnselen van internet?

Edit: Ja dat kan ik me voorstellen, bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”LighScan”

Daar heb je geen toestemming voor nodig. Die sites staan op het internet en zijn bovendien voor iedereen toegankelijk… Daarbij, je steelt geen inhoud van die sites en trouwens, je maakt nog is gratis reclame voor hen ook.:D

Nee, je gaat geen enkele boze webadmin aan je emailadres krijgen. :wink:

Edit: het is wel een ander verhaal als je een deel van een site “screenshot” die niet voor iedereen toegankelijk is.

En zelfs dat laatste is geen probleem als je maar de inhoud eruit haalt met bijvoorbeeld een blur.

Bijdrager
    ATT

Super bedankt voor je hulp en de bevestiging!
    Ga gelijk beginnen met screenshots maken. :wink:

Zodra hij af is zal ik hem posten.
    :wink:

Bijdrager
    Andre

Hi,

Even een snelle reactie..

Ik maak gebruik van snap.com
    Quick en dirty maar het werkt:)

Bijdrager
    ATT
    ”Andre”

Hi,

Even een snelle reactie..

Ik maak gebruik van snap.com
    Quick en dirty maar het werkt:)

Bedankt voor de tip maar ik ga de screenshots in een flash bestandje verwerken waarin ook vragen aan de bezoeker wordt gesteld.
    Snaps kan ik daarin tegen wel voor wat anders gebruiken :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.